חדשות בארץ

הוארך מעצר החייל שאיים על נתניהו: "מסוכנות של ממש"

השופט ציין כי האיומים שהפיץ החשוד מהווים "ניסיון מובהק" לפגוע בסמלי שלטון, ברשות המבצעת וגורמי האכיפה של משטרת ישראל, והאריך את מעצרו בשלושה ימים. "מצאתי כי נשקפת מסוכנות של ממש מן החשוד ועל כך יש להוסיף חשש לשיבוש חלק מפעולות החקירה עקב חשש למחיקת הודעות שהועלו בעבר למרשתת", נכתב

החשוד בבית המשפט, היום (צילום: פלאש 90)החשוד בבית המשפט, היום (צילום: פלאש 90)
אא

מעצרו של חייל צה"ל בן ה-21, החשוד בהסתה ואיומים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוארך בצהריים (שלישי) בשלושה ימים. שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון, נימק את החלטתו ברמת המסוכנות הנשקפת מהחשוד וכן בשל החשש לשיבוש הליכים. "הראיות שנמצאו בחקירה קושרות את החשוד בדבריו ומבססות את היסוד הנפשי שעמד מאחורי גוף הראיות הללו", אמר השופט, שהורה למשטרה לחקור אותו גם בגין הסתה לאלימות.

השופט ציין כי האיומים שהפיץ החשוד מהווים "ניסיון מובהק" לפגוע בסמלי שלטון, ברשות המבצעת וגורמי האכיפה של משטרת ישראל. "מצאתי כי נשקפת מסוכנות של ממש מן החשוד ועל כך יש להוסיף חשש לשיבוש חלק מפעולות החקירה עקב חשש למחיקת הודעות שהועלו בעבר למרשתת", נכתב.

פרקליטו של החייל, אורי ג'נח, השיב לטענת המשטרה כי האיומים על ראש הממשלה "לא היו פנים מול פנים" וכי "לא הייתה לו כוונה לממש את הדברים". חוקר להב 433 אמר בדיון: "אין מדובר באיומים פרסונליים כלפי ראש הממשלה עצמו, אלא איומים להמתה כלפי סמל שלטוני ועובדים במוסדות השלטון, שוטרים ואחרים".

את החקירה מנהלת יחידת הסייבר בלהב 433, שעצרה אמש את ג'נח לאחר שנהג להתבטא בפייסבוק נגד הממשלה, חברי הכנסת והמשטרה, ובין השאר פרסם פוסט נגד פשיעה חקלאית ובו כתב: "כמובן שהמשטרה תיתן דו"חות למי שהולך לים ולא שם מסכה, אבל לגנוב זה בסדר. לכבוד יום שבת אני מאחל לגנבי פירות, לביבי ולשוטרי מדינת ישראל שיסקלו אתכם באבנים עד מוות". באחת התגובות לפוסט הוא הוסיף: "ביבי וכל הממשלה פח אשפה וכל היום רק מעבירים חוקים נגד האזרחים. כנראה שגם להם מגיע למות בסקילה". במשטרה טענו כי בפוסט אחר הוא אף כתב כי צריך "להוריד את ביבי".

לפני כשבועיים הוגש כתב אישום נגד תושב הצפון כבן 40 בגין הסתה לאלימות, לאחר שהעלה לדף הפייסבוק שלו פרסומים הקוראים לרצח ראש הממשלה ושל יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ והשר איציק שמולי. עורך דינו אמר כי הוגשה חוות דעת פסיכיאטרית שקובעת שהוא לא כשיר לעמוד לדין.

תגיות:הסתה ברשתהארכת מעצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה