חדשות בעולם

ההפגנות נגד רצח פלויד: מעל 5,000 עצורים, שני שוטרים נדרסו

בהצהרה לתקשורת שנשא מהבית הלבן הזהיר טראמפ כי אם מושלי המדינות יסרבו לפעול כדי לסיים עם ההפגנות האלימות, הוא יפעיל את סמכותו הנשיאותית בחוק משנת 1807 המאפשר לו להורות לצבא ארצות הברית להתערב במחאה אזרחית. מושל וושינגטון: "טראמפ משתמש בכוח העליון ביותר של הנשיאות בניסיון נואש להחביא את הביישנות והאווילות שלו"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

כ-5,600 בני אדם נעצרו עד כה (שלישי) בהפגנות נגד מותו של ג'ורג' פלויד ברחבי ארה"ב, שהחלו לפני שבוע. על פי הדיווחים, בעיר בופאלו שבמדינת ניו יורק דרסו מפגינים קבוצת שוטרים שניסתה לדכא את המחאה, ופצעו שניים מהם. מבית החולים אליו השניים הובאו נמסר כי מצבם יציב. גם בעיר סיאטל דווח על המשך מקרי האלימות, בהם גם מעשי ונדליזם.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים הלילה כי יגייס את "כל המשאבים", אזרחיים וצבאיים, כדי לעצור את ה"מהומות וההפקרות" שמתרחשות בהפגנות, וכינה את ההתקפות נגד כוחות המשטרה כ"פעולות טרור ביתי". בהצהרה לתקשורת שנשא מהבית הלבן הזהיר טראמפ כי אם מושלי המדינות יסרבו לפעול כדי לסיים עם ההפגנות האלימות, הוא יפעיל את סמכותו הנשיאותית בחוק משנת 1807 המאפשר לו להורות לצבא ארצות הברית להתערב במחאה אזרחית.

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)

"אפרוס את הצבא ואפתור במהירות את הבעיה עבורם. אני גם נוקט פעולה מהירה ומכרעת כדי להגן על בירתנו וושינגטון הבירה", אמר טראמפ. "מה שקרה בעיר הזאת אמש היה ביזיון מוחלט", אמר. הוא גם האשים את מושלי המדינות, בעיקר מהצד הדמוקרטי, בכישלון בשמירה על הביטחון באזוריהם, והמליץ להם "לשלוט ברחובות" באמצעות שליחת כוחות רבים של משמר לאומי לאזורי ההפגנות.

מושל וושינגטון, ג'יי אינסלי, הגיב לדבריו של הנשיא טראמפ על שליחת כוחות הצבא, ואמר כי הוא "מוכיח פעם נוספת שהוא לא מסוגל לשלוט". לדבריו, "טראמפ משתמש בכוח העליון ביותר של הנשיאות בניסיון נואש להחביא את הביישנות והאווילות שלו".

ממצאי נתיחת גופתו אתמול של פלויד העלו כי הוא נהרג מחניקה, שנגרמה מהלחץ הכבד שהפעיל השוטר על צווארו. שני הרופאים שביצעו את הנתיחה אמרו כי הצעיר השחור מת עוד קודם שפונה באמבולנס. עוד הבהירו, כי בניגוד לפרסומים הוא לא סבל מאף מחלות נוספות שהיו יכולות לגרום למותו.

דו"ח הנתיחה המלא טרם פורסם, אולם ד"ר אלישיה ווילסון מאוניברסיטת מישיגן, אחת משני הרופאים שביצעו את הנתיחה, אמרה כי "הראיות תואמות לחנק מכני כסיבת המוות ורצח כאופן המוות". בכך, סתרו הרופאים את הממצאים הראשונים של הניתוח במכון הרפואי במינסוטה, שצוטטו בבית המשפט במהלך הדיון של השוטר, לפיהם אין הוכחה לפגיעה מחנק וכי למותו תרמו מחלת לב כלילית ולחץ דם גבוה.

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפג’ורג’ פלויד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה