חדשות בארץ

נתניהו לראשי יש"ע: "הזדמנות היסטורית להחלת ריבונות"

בפגישה עם ראשי מועצות ביהודה ושומרון, חזר ראש הממשלה על מחויבותו לנהל משא ומתן על בסיס תוכנית טראמפ, ועדכן כי הדיונים עם האמריקנים עדיין נמשכים. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "הציבור מצפה לריבונות, עם הסכמה של ארצות הברית או בלעדיה, ושלא תהיה מדינת טרור בלב הארץ"

נתניהו וראשי מועצת יש"ע, תמונת ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו וראשי מועצת יש"ע, תמונת ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (שלישי) עם ראשי מועצת יש"ע, ודן עמם בתוכנית השלום של הממשל האמריקני ובהתפתחויות בנוגע להחלת הריבונות ביהודה ושומרון. בפגישה, שנמשכה כשעתיים, השתתף גם יו"ר הכנסת יריב לוין.

"עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית להחלת ריבונות בשטחי יהודה ושומרון", הצהיר נתניהו בפגישה לבני שיחו. הוא חזר על מחויבותו לנהל משא ומתן על בסיס תוכנית טראמפ, ועדכן כי הדיונים עם האמריקנים עדיין נמשכים. נתניהו ולוין קראו לראשי המועצות ביהודה ושומרון לתמוך ב"מהלך ההיסטורי", כלשונם, של החלת הריבונות. בין הצדדים סוכם להמשיך ולהידבר, וראשי הרשויות מסרו כי הם מצפים להמשך השיח.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר לפני הפגישה: "אנחנו נמצאים לפני רגע היסטורי. הגענו לכאן כדי לוודא, שהרגע הזה מחזק את ההתיישבות ולא חס ושלום ממוטט אותה. אנחנו כאן כדי להבין את פרטי התוכנית, להבין על מה בדיוק מדברים. למעלה מחודש אנחנו לא רואים תוכניות, לא מבינים על מה מדובר. זה נושא, שלא נוכל לעבור עליו לסדר היום. אנחנו באים לשמוע, ולאחר שנשמע את פרטי התוכנית – נקבל החלטות איך אנחנו ממשיכים קדימה".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, סירב לאחר הפגישה להתייחס לתוכנה: "אני מכבד מאוד את ראש הממשלה, לא אגיד מלה על מה שהיה בפגישה. הציבור בישראל מצפה לריבונות, עם הסכמה של ארצות הברית או בלעדיה. הציבור מצפה בצורה ברורה, שלא תהיה מדינת טרור בלב הארץ, שלא תהיה הקפאת בנייה, ושלא יהיו יישובים מבודדים כמו נצרים – שזו הפקרת חיים כפשוטה. אנחנו מצפים לזה וסומכים על ראש הממשלה. באנו להשמיע ולשמוע, ואנחנו נפעל לטובת מדינת ישראל".

הפגישה של ראשי מועצת יש"ע עם נתניהו התקיימה בצל חששותיהם כי תוכנית טראמפ תוביל להקמת מדינה פלסטינית, וכי מפת הריבונות המתהווה במגעים עם האמריקנים תותיר יישובים יהודים מבודדים בתוך השטח הפלסטיני. חלק מראשי הרשויות סבורים, כי בשל הסיכונים הטמונים בעסקת המאה עדיף לוותר על החלת הריבונות. מועצת יש"ע תפתח בימים הקרובים בקמפיין נרחב, בארץ ובארצות הברית, במטרה להתריע על הסכנות שביישום התוכנית.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, הנחה אתמול את הרמטכ"ל אביב כוכבי להאיץ את היערכות צה"ל לקראת הצעדים המדיניים העומדים על הפרק בזירה הפלסטינית. מלשכת שר הביטחון נמסר, כי גנץ גם עדכן את הרמטכ"ל אודות ההתקדמות בזירה המדינית, וכי במשרד יוקם צוות משולב "שירכז את ההמלצות בהיבטים האופרטיביים של המהלכים שעל הפרק באיו"ש וברצועת עזה".

תגיות:עסקת המאהריבונותמועצת יש"ע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה