חדשות בארץ

צעיר מהצפון נעצר בחשד שאיים לפגוע בראש הממשלה

יחידת הסייבר בלהב 433 עצרה צעיר בן 21, המתגורר בצפון הארץ, בחשד שפרסם פוסט בו איים לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא יובא לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

צעיר בן 21, המתגורר בצפון הארץ, נעצר אמש (שני) על ידי יחידת הסייבר בלהב 433, בחשד שפרסם פוסט בו איים לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו. כך נמסר הבוקר מהמשטרה. החשוד נחקר, והוא יובא היום לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו.

נתניהו מסר אתמול, כי הגיש תלונה בגין הסתה לאלימות רצחנית נגדו. "לפני מספר ימים הגשתי תלונה למשטרה על שורה של איומים לרצוח אותי ואת בני משפחתי", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "היום, לצערי, נאלצתי להגיש תלונה נוספת נגד אדם שפל שפירט כיצד הוא מתכוון לרצוח אותי ואת משפחתי".

נתניהו הוסיף: "‏מתי התקשורת והשמאל, שלא מפסיקים לרגע לנסות להפיל ראש ממשלה מהימין, יגנו סוף סוף את ההסתה הפרועה והבלתי פוסקת נגדי ונגד משפחתי?".

התלונה של נתניהו נגעה לטוקבק שפורסם בנובמבר האחרון באתר "הארץ", בתגובה למאמר. חוקרי משטרה, בראשות ראש חטיבת החקירות במשטרה, תת-ניצב דוד בואני, הגיעו למעון ראש הממשלה וגבו עדות מנתניהו ומבני משפחתו.

כזכור, בתחילת החודש שעבר הגיש נתניהו תלונה במשטרה נגד פעיל השמאל חיים שדמי, שתועד כשהוא מאיים לפגוע בבנו יאיר. "ההסתה בשמאל הקיצוני חצתה קווים אדומים", אמר ראש הממשלה. "מדובר באיומים ממשיים על חייו של בני. אסור להתעלם מאיומים אלה".

לפני כשבועיים עצרה המשטרה גבר בן 39 מתל אביב, בחשד לפרסומי הסתה לאלימות נגד ראש הממשלה. מחקירת המשטרה עלה, כי הוא פרסם תכנים בוטים במדיות שונות, בהם קרא לציבור לנקוט באלימות נגד ראש הממשלה.

מספר ימים לאחר מכן הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית משפט השלום בחדרה כתב אישום נגד תושב האזור כבן 40, בגין הסתה לאלימות, בשל פרסומים בפייסבוק בהם קרא לרצוח את נתניהו. חקירתו של הנאשם, ששמו לא הותר לפרסום, אושרה על ידי המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עורכת הדין נורית ליטמן. כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין נועה בורג, ייחס לו 4 פרסומים שונים בחשבון הפייסבוק שלו, שכללו קריאה לעשיית מעשה אלימות, וכן דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות, תמיכה בו או הזדהות עמו: "על פי תוכנם והנסיבות שבהן פורסמו, יש אפשרות ממשית שיביאו לעשיית מעשה אלימות".

תגיות:הסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה