חדשות בארץ

נתניהו ייפגש עם ראשי מועצת יש"ע

לאחר שאתמול השתתפו בישיבת סיעת ימינה, ייפגשו ראשי מועצת יש"ע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וידונו עמו בתוכנית טראמפ ובהחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בצל המחאה הגוברת בקרב ראשי מועצת יש"ע נגד תוכנית טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עמם היום (שלישי) ויעדכן אותם בהתפתחויות בנוגע להחלת הריבונות ביהודה ושומרון.

הפגישה תתקיים לאחר שאתמול השתתפו ראשי מועצת יש"ע בישיבת סיעת ימינה, על רקע החששות המשותפים כי תוכנית טראמפ תוביל להקמת מדינה פלסטינית וליצירת יישובים יהודים מבודדים. בקרב ראשי הרשויות ביהודה ושומרון נשמעת ביקורת על נתניהו, שעד כה נמנע מלהיפגש עמם ולהציג בפניהם את מפות הריבונות. חלקם אף סבורים, כי עדיף לוותר על החלת הריבונות בשל הסיכונים הטמונים בכך. בפגישה עמם, נתניהו צפוי לנסות לרכך את עמדתם ולשכנעם בנחיצות המהלך.  

בהודעה משותפת לאחר הפגישה עם ראשי יש"ע, אמר יו"ר ימינה, נפתלי בנט, כי "החלת ריבונות ישראלית על שטחי ארץ ישראל היא מעשה היסטורי, אך הקמת מדינת טרור פלסטינית בלב ארצנו היא אסון קיומי. איננו מכירים עדיין את פרטי התכנית והמפה – האם זה ריבונות או פלסטין. אנחנו פועלים להשפיע ולהביא להחלת ריבונות טובה, כזו שנוכל לתמוך בה בכל כוחנו. ברגע שהמפה והתכנית יתגבשו סופית, נקבל החלטה".

יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, אמר: "אנחנו נמצאים בנקודת זמן חשובה מאוד לא רק להתיישבות אלא לכל מדינת ישראל. אני, כראש מועצה שיש לו הרבה מה להפסיד, אומר לא תודה לתוכנית טראמפ ולמדינה פלסטינית וכן לריבונות. יש לנו אחריות ציבורית לא רק ברמה שלנו, אלא על כל מדינת ישראל. לכן באנו לכאן, להציג את הסיכונים ולומר: לא ניתן להקים מדינת טרור בלב מדינת ישראל".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, הנחה אתמול את הרמטכ"ל אביב כוכבי להאיץ את היערכות צה"ל לקראת הצעדים המדיניים העומדים על הפרק בזירה הפלסטינית. מלשכת שר הביטחון נמסר, כי גנץ גם עדכן את הרמטכ"ל אודות ההתקדמות בזירה המדינית, וכי במשרד יוקם צוות משולב "שירכז את ההמלצות בהיבטים האופרטיביים של המהלכים שעל הפרק באיו"ש וברצועת עזה".

תגיות:עסקת המאהריבונותמועצת יש"ע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה