חדשות בעולם

אמריקה בוערת: הפגנות ענק על רצח הצעיר השחור בידי שוטר לבן

עימותים אלימים נרשמו גם סמוך לבית הלבן, שם המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות נגד מפגינים שניפצו חלונות מבנים, הפכו מכוניות והציתו אש. בניו יורק טיימס דווח הבוקר כי השירות החשאי הוריד את הנשיא לבונקר למשך כשעה, בשל הפרוטוקול המחייב נקיטת אמצעי בטיחות בעת שנשקפת סכנה למבנה

ההפגנות בארה"ב, השבוע (צילום: שאטרסטוק)ההפגנות בארה"ב, השבוע (צילום: שאטרסטוק)
אא

המחאות המשתוללת ברחבי ארצות הברית ואירופה בעקבות רצח הצעיר השחור בידי שוטר לבן בסוף השבוע, העניקה הזדמנות ליריבותיה של וושינגטון בעולם לתקוף את ממשל הנשיא דונלד טראמפ. דובר משרד החוץ של איראן פנה היום (שני) למפגינים בארה"ב בהבעת סולידריות ואמר כי "העולם עומד מאחוריכם". הדובר האיראני סנט בטראמפ והוסיף: "השלטון בארה"ב נוהג באלימות ובבריונות בארצו ובעולם. הפסיקו את האלימות כלפי אנשיכם, ותנו להם לנשום".

גם הממשל בביג'ינג ניצל את מותו של ג'ורג' פוליד כדי ללעוג לוושינגטון, ולהציג אותה ככזו שמותחת ביקורת על זכויות האדם בסין בעוד שהיא עצמה מנהלת שלטון גזעני שבעצמו רומס בני מיעוטים. במאמר מערכת בעיתון Global Times של מפלגת השלטון הקומוניסטית בסין נכתב שאולי כעת יהססו הפוליטיקאים האמריקנים בטרם יתערבו בענייניה  הפנימיים של סין, בהתייחס לעימות שמנהלת סין עם הונג קונג על השליטה בה. "יושבת-ראש בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי כינתה פעם את ההפגנות האלימות בהונג קונג 'דבר יפה להתבונן בו'", כתב העורך הראשי של העיתון. "הפוליטיקאים האמריקנים יכולים עכשיו ליהנות מהמראה הזה דרך החלון שלהם. זה כאילו המתפרעים הקיצונים מהונג קונג הסתננו איכשהו לארה"ב ויצרו שם בלגן כמו שהם עשו אצלנו בשנה שעברה".

המחאה על מותו של ג'ורג' פלויד, שנחנק למוות על ידי שוטר בעיר מיניאפוליס, מינסוטה, התפשטה הלילה ל-140 ערים לפחות ברחבי ארה"ב. כמה מההפגנות נשאו אופי אלים והממשל הפדרלי גייס את המשמר הלאומי לריסון ההפגנות בלפחות 21 מדינות. זה הלילה השישי של המחאות, שזלגו אתמול גם מעבר לגבולות ארה"ב. מאות מפגינים התאספו מחוץ לבניין השגרירות האמריקנית בלונדון ובברלין והניפו שלטים הקוראים: "צדק לג'ורג' פלויד" ו"הפסיקו להרוג אותנו".

עימותים אלימים נרשמו גם סמוך לבית הלבן, שם המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות נגד מפגינים שניפצו חלונות מבנים, הפכו מכוניות והציתו אש. בניו יורק טיימס דווח הבוקר כי השירות החשאי הוריד את הנשיא לבונקר למשך כשעה, בשל הפרוטוקול המחייב נקיטת אמצעי בטיחות בעת שנשקפת סכנה למבנה. הפעם האחרונה שנעשה שימוש בבונקר הנשיאותי היה באסון התאומים, אז הורד לשם סגן הנשיא דיק צ'ייני למשך כמה שעות.

דרק שובין, השוטר שהואשם ברצח הצעיר השחור, הועבר אתמול לכלא המאובטח ביותר במינסוטה, שם הוא ימתין להקראת כתב האישום שלו בבית המשפט. שובין שובץ בתא קטן ונמצא תחת מעקב רציף ואדוק. בסוף השבוע הוא תועד דורך עם ברכו על צווארו של פלויד לאחר שעצר אותו בעקבות קריאה של בעל חנות על שימוש בשטר מזויף של 20 דולר. הוא חנק את הצעיר במשך קרוב לתשע דקות, במהלכם נשמע הצעיר צועק כי אין לו אוויר וכי הוא אינו יכול לנשום, ומותו נקבע דקות לאחר מכן. ביום שישי הוא הואשם ברצח מדרגה שלישית, שהעונש בגינו יכול להגיע עד 25 שנות מאסר. השימוע שלו צפוי להיערך ב-8 ביוני.

תגיות:ארצות הבריתג’ורג’ פלויד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה