חדשות בארץ

גנץ הורה לרמטכ"ל "להאיץ את היערכות צה"ל" לקראת הסיפוח

גנץ מסר כי הוא מתכוון למנות בימים הקרובים פרויקטור מטעמו שיעסוק בתיאום המהלכים הנדרשים לקראת ההכרזה על החלת ריבונות, בתיאום עם הממשל בארצות הברית. בנוסף, יוקם צוות משולב במשרד שירכז את ההמלצות "בהיבטים האופרטיביים" של המהלכים שעל הפרק באזורי יהודה, שומרון ורצועת עזה

גנץ וכוכבי (צילום: עמוד הפייסבוק של בני גנץ)גנץ וכוכבי (צילום: עמוד הפייסבוק של בני גנץ)
אא

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, הנחה את הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, "להאיץ את היערכות צה"ל לקראת הצעדים המדיניים העומדים על הפרק בזירה הפלסטינית". זאת, ברקע תאריך היעד לסיפוח חלקים מהגדה המערבית, שנקבע ל-1 ביולי. לפי הודעת גנץ, הוא גם עדכן את כוכבי באשר ל"התקדמות" בזירה המדינית.

עוד נמסר כי שר הביטחון מתכוון למנות בימים הקרובים פרויקטור מטעמו שיעסוק בתיאום המהלכים הנדרשים לקראת ההכרזה על החלת ריבונות, בתיאום עם הממשל בארצות הברית. בנוסף, יוקם צוות משולב במשרד שירכז את ההמלצות "בהיבטים האופרטיביים" של המהלכים שעל הפרק באזורי יהודה, שומרון ורצועת עזה.

מוקדם יותר היום התייחס גנץ בישיבת סיעת כחול לבן לסוגיית הסיפוח, וקרא לתיאום מהלכים מדיניים מול הרשות הפלסטינית, שהודיעה על הפסקת ההסכמים מול ישראל. "החתירה לשלום תוך שמירה על הביטחון הם חלק מאדני היסוד של כל אזרח במדינה ושל כחול לבן באופן קונקרטי", אמר שר הביטחון. "הנחיתי את הרמטכ"ל ואת שר הביטחון לנתח את כל האפשרויות הנדרשות כך שנוכל להתקדם מול הרשות הפלסטינית ברוח תוכנית טראמפ, שמהווה מבחינתו הזדמנת לקדם חיים משותפים ריבוניים ומשותפים במרחב".

ישיבת סיעת ימינה, היום (צילום: דוברות ימינה)ישיבת סיעת ימינה, היום (צילום: דוברות ימינה)

לפי שעה, טרם ברור האם מפלגת ימינה, כמו גם מועצת יש"ע, יתמכו בסיפוח חד צדדי של הגדה המערבית. בהודעה משותפת שמסרו השניים בצהריים נאמר כי "החלת ריבונות ישראלית על שטחי ארץ ישראל היא מעשה היסטורי, אך הקמת מדינת טרור פלסטינית בלב ארצנו היא אסון קיומי". לדברי יו"ר ימינה נפתלי בנט, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ"הוכיח עצמו כחבר ענק של מדינת ישראל בשלל פעולות כולל העברת השגרירות לירושלים ובהכרה ברמת הגולן ובירושלים, ועל כך תודתנו הגדולה". אולם, הוא הוסיף כי "איננו מכירים עדיין את פרטי התכנית והמפה האם זה ריבונות או פלסטין", וכי במחנה הימין "פועלים להשפיע ולהביא להחלת ריבונות טובה, כזו שנוכל לתמוך בה בכל כוחנו". לדבריו, "ברגע שהמפה והתכנית יתגבשו סופית, נקבל החלטה".

תגיות:בני גנץאביב כוכביסיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה