חדשות בארץ

נתניהו: "לא נאפשר פריצה של משטרה לבתי אזרחים ללא צו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר, כי חוק הקורונה לא יפגע בזכויות הפרט של האזרחים ולא יוביל להשבתת פעולתם של מוסדות המדינה: "לא יהיה דבר כזה". שר הביטחון בני גנץ: "נקפיד שלא יהיו הנחיות דרקוניות"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לביקורת שנמתחה על סעיפים שונים בחוק הקורונה, שהממשלה מתכוונת להעבירו בחקיקה מזורזת בכנסת. "שוחחתי עכשיו עם השר לביטחון הפנים, וסיכמנו חד-משמעית שלא נאפשר פריצה של משטרה לתוך בתים של אזרחי ישראל ללא צו. לא יהיה דבר כזה", אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת.

"נמצא את האיזון המתאים בין הצורך לאכוף את הנחיות הבידוד לבין הצורך לשמור על זכויות הפרט וצנעת הפרט של אזרחי ישראל", המשיך ראש הממשלה. "אנחנו ערים לכך שבציבור יש מחשבה שאנחנו נפרום את האיזון הזה – לא עשינו את זה עד עכשיו, ולא נעשה את זה גם בהמשך".

"אנחנו לא מתכוונים להשבית את הפעולה של מוסדות המדינה. לא של הממשלה, לא של הכנסת, לא של בתי המשפט, לא של אף אגף", הוסיף נתניהו. "אגב, לא עשינו את זה עד עכשיו, ובשיא הקורונה הצלחנו להמשיך להפעיל את כל מוסדות המדינה ואנחנו נמשיך לעשות זאת. חשוב להבין את זה".

נתניהו אמר עוד, כי ברצונו לפוגג "אגדה אורבנית מדהימה", כלשונו, לפיה ישנה כוונה לשתול או להשתיל באופן תת-עורי חיישנים לילדים או מבוגרים: "תיאוריות הקונספירציה מגיעות לפעמים למקומות הזויים, אבל אני לא זוכר דבר כזה. דיברנו על צעצוע לילדים, על צמיד, טבעת וולונטרית שכל אחד יכול לבחור אם לשים כדי לשמור על מרחק. עדיין לא פיתחו את זה, ואני לא יודע אם יפתחו. בכל מקרה זה לגמרי וולונטרי, זה בחירה, בוודאי שלא תהיה שום שתילה של שום חיישן לאף אחד, כולם יכולים להירגע".

ראש הממשלה התייחס בדבריו לעלייה המסתמנת בימים האחרונים במניין חולי הקורונה: "זה קשור לרפיון מסויים בכללים. אין אפס, הנגיף לא טס לבד באוויר אלא נישא על ידי בני אדם ומועבר מאדם לאדם על ידי התעטשות או השתעלות או מגע. ככל שהמרחק קטן והמגע גדל, הנגיף גדל ומתפשט". הוא ציין כי במקביל לצורך "להדק את המשמעת", הממשלה תמשיך "לפתוח את הכלכלה. שרי הבריאות והאוצר הביאו שורה של צעדים בפני הממשלה וקבינט הקורונה, ואנחנו פועלים כדי לעשות את שני הדברים במשולב. הם חשובים. הצלחנו בזה עד עכשיו, ואנחנו צריכים להמשיך להצליח בזה, ואני בטוח שנעשה את זה".

שר הביטחון בני גנץ, שדיבר במקביל בפתח ישיבת סיעת כחול לבן, התייחס אף הוא לחוק הקורונה, האמור לעגן בהוראת שעה למשך 10 חודשים את תקנות החירום, שאושרו במהלך המשבר הבריאותי על ידי הממשלה: "בימים אלו נערכת במשרד המשפטים עבודת מטה, שתסדיר את פעילות הממשלה בנושא הקורונה בעת חירום כפי שדרשו הגורמים המשפטיים. אנחנו נקפיד שלא יהיו הנחיות דרקוניות, שוטרים לא יערכו חיפושים באופן שרירותי, לא תהיה פגיעה בזכות להפגין או בפעילות בתי המשפט, והשימוש בהנחיות יוקצב בזמן ובפיקוח פרלמנטרי ראוי ונכון".

גנץ הוסיף כי "מערכת ההנחיות שנבנית תהיה כפופה לביקורת, ולזמנים קצובים וקצרים יחסית. יהיה שיפור אדיר בכללים ובהנחיות ביחס למה שהיה קיים קודם".

"אני מבקש להדגיש את העניין הזה, כי אני שומע שבציבור יש חרדות ותהיות שמא אנחנו הולכים לאזורים חשוכים. לא נאפשר פגיעה בזכויות הפרט. חוק שלא יעמוד בעקרונות שהתוויתי – לא נקדם אותו", הצהיר יו"ר כחול לבן. "בהובלת משרד המשפטים והשר אבי ניסנקורן, אנחנו ממשיכים לעבוד על המתווה ומשפרים אותו. בימים הקרובים נוכל להציג אותו בצורה האחראית, שמתאימה למציאות ושומרת על הדמוקרטיה הישראלית".

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה