חדשות בארץ

גנץ: חוק הקורונה ירוכך, סמכויות הממשלה יוגבלו

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הבהיר כי חוק הקורונה יעבור שינויים וישפר את המצב ששרר בגל הקורונה הראשון: "בשעת חירום המדינה חייבת להתגונן, אבל אנחנו נדאג לשמור על זכויות האזרח ועל פיקוח גם בשעת חירום"

גנץ (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)גנץ (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)
אא

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, התייחס הבוקר (שני) לביקורת שנמתחה על חוק הקורונה, שנועד להסדיר בחקיקה את תקנות החירום לצורך התמודדות עם הנגיף. "החקיקה החדשה תשפר את המצב הנוכחי לאין שיעור", כתב בטוויטר. "יהיה פיקוח של הכנסת, סמכויות הממשלה יוגבלו, ויהיה סדר בדיוק מה מותר ומה אסור".

"אנחנו מסדירים את תקנות החירום בחקיקה מסודרת, בניגוד למה שקרה בגל הראשון של הקורונה שבו הממשלה פעלה כמעט ללא פיקוח ומגבלות", הוסיף יו"ר כחול לבן. "כחול לבן תוודא שתזכיר החוק שפורסם לציבור יעבור שינויים – או שלא יועלה לוועדת השרים לחקיקה. שר המשפטים ניסנקורן ובכירי משרדו בוחנים ומוודאים, שהתזכיר שיובא לאישור יאזן בין סמכויות החירום לזכויות הפרט".

גנץ הבהיר, כי בניגוד לפרסומים, שוטרים לא יוכלו להתפרץ לבתים באופן שרירותי. לדבריו, "הנושא ייבחן מחדש ויגובשו כללים מידתיים". עוד ציין, כי הזכות להפגין תישמר, ובתי המשפט והכנסת יישארו עצמאים ופתוחים. הוא הדגיש, כי סמכויות המדינה יהיו קצובות בזמן וכפופות לפיקוח פרלמנטרי.

"כן, בשעת חירום המדינה חייבת להתגונן, אבל אנחנו נדאג לשמור על זכויות האזרח ועל פיקוח גם בשעת חירום. הדמוקרטיה הישראלית חזקה מהקורונה, וכך היא תישאר", סיכם גנץ.

תזכיר החוק פורסם ביום חמישי האחרון, ובממשלה מתכוונים להעבירו בהליך חקיקה מזורז. החוק נועד לעגן בהוראת שעה את תקנות החירום, שאושרו במהלך משבר הקורונה על ידי הממשלה לזמן מוגבל. תוקפו של החוק המוצע הינו ל- 10 חודשים, במהלכם תוכל הממשלה להכריז על מצב חירום בשל הקורונה מבלי להזדקק לאישור הכנסת. בין היתר, החוק יקנה לה את האפשרות להטיל על הציבור הגבלות של תנועה וריחוק חברתי. באופוזיציה ובקרב גורמים משפטיים נמתחה ביקורת על סעיפים שונים בחוק, ביניהם סעיף המגביל את הזכות להפגין, וסעיפים המסמיכים שוטרים להיכנס לבתים פרטיים ללא צו ולאכוף בכוח את ההגבלות.

בעקבות הביקורת, הנחה שר המשפטים אבי ניסנקורן להאריך עד ליום חמישי את פרק הזמן בו הציבור יכול להגיש הערות על החוק. הבוקר כתב השר בטוויטר, כי "החקיקה בנושא הקורונה הכרחית, אבל זכויות הפרט ימשיכו להיות נר לרגלנו גם בעת חירום". בדומה לגנץ, הוא הבהיר כי סעיפי החוק ימותנו: "לרשויות יינתנו הכלים לאכוף את ההנחיות, אולם שוטרים לא יתפרצו באופן שרירותי לבתי תושבים. בימים הקרובים נמשיך בעבודה מאומצת, כדי לוודא שהחקיקה תהיה אפקטיבית אך מידתית".

תגיות:בני גנץאבי ניסנקורןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה