מעניין

מה מסתתר מאחורי התמונה הזו, שזוהתה על ידי גוגל מפות? גם אתם לא תאמינו

הרבה דברים מוזרים נקלטו במצלמות הסקרניות של 'גוגל מפות' - אחד מהם שפורסם לאחרונה, הפך לוויראלי - לא בכדי. 'אנשי הדממה', ככה קוראים להם בפינלנד, וכשתקראו את זה - גם אתם תהיו מחוסרי מילים

אא

הרבה דברים מוזרים נקלטו במצלמות הסקרניות של 'גוגל מפות' - אחד מהם שפורסם לאחרונה, הפך לוויראלי - לא בכדי. 

את המיצג ההזוי הזה חשף גולש ששוטט בגוגל מפות בניסיון לחפש מקום תיירותי מעניין בפינלנד, אליו תכנן לצאת לחופשה ביחד עם המשפחה שלו. 

תחילה הציגו לו המפות שדות פתוחים ונפלאים בפינלנד, אלא שאז הגיע למיצג אמנותי בשם The Silent People שמשמעותו 'אנשי הדממה'. הגולש הגיע בעצם לשדה זהוב מלא באנשים 'קטנים' שמרחוק נראים כאילו הם עובדים בשדה, אך מקרוב... ובכן, הגולש לא יכול היה שלא להבחין כי משהו אינו כשורה. 

כשמם כן הם, אנשי הדממה לא זזו. לא הניעו איבר, ואפילו כיוון מבטם היה לאותו מקום. 

 

הגולש לא הבין במה מדובר עד שנכנס פנימה אל תוך הקישור שהסביר על אנשי הדממה, שם הבין כי מדובר בשדה אמיתי ובו - לא פחות ולא יותר - מאות דחלילים שלבושים בלבוש של בני אדם אמיתיים, בגדים שניתנים להם מדי שנה בתרומות. 

וממה עשויים הראשים של אנשי הדממה? זה כבר הזוי לחלוטין: צרור אגסים שמכוסה בקש. 

אז מי אחראי על היצירה המטורפת? אמן העונה לשם  Reijo Kela שמצא לו מקום להציג את המיזם שלו: שדה פתוח סמוך לכביש מהיר מספר 5, בעיר סואומוסלמי בפינלנד. 

את המיצג הקים האמן כבר בשנת 1988 אך הוא הועתק ממקומו בשכונת לאסילה (באנגלית: Lassila) בהלסינקי בירת פינלנד לכיכר הסנאט, ואז לגדות נהר הג'לונומה (באנגלית:  Jalonuoma( u. בשנת 1994 הוחלט להעביר אותו סופית לשדה הפתוח, שם לא יפריע כנראה לאף אחד. 

תגיות:גוגלמענייןמפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה