חדשות בארץ

נתניהו: לא יוקם מעון לראש הממשלה החליפי – "זה לא עלה ולא יעלה"

למרות העובדה כי במגעים להרכבת ממשלה בין הליכוד וכחול לבן סוכם על בניית מעון רשמי לממלא מקום ראש הממשלה, נתניהו הבהיר כי "כל אלה שמטעים ואומרים שמקימים מעון לראש הממשלה חליפי זה לא נכון, זה לא עלה ולא עולה"

מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען היום (ראשון) כי בהסכם הקואליציוני לא נקבע על הקמת מעון חדש עבורו בעוד כשנה וחצי, כאשר יעבור לכהן כראש הממשלה החליפי של בני גנץ. נתניהו אמר במהלך ישיבת הממשלה כי "כל אלה שמטעים ואומרים שמקימים מעון לראש הממשלה חליפי זה לא נכון, זה לא עלה ולא עולה".

במסגרת המגעים להרכבת ממשלה בין הליכוד וכחול לבן סוכם על בניית מעון רשמי לממלא מקום ראש הממשלה. אומנם, בליכוד טענו כי מדובר בדרישה של יו"ר כחול לבן בני גנץ, שאמור לכהן עד נובמבר 2021 כממלא מקומו של נתניהו, שיחליף אותו בתפקיד. מנגד, בכחול לבן אמרו כי מדובר בדרישה של הליכוד, שהתעקש שלא לנשל את נתניהו מהגינונים הרשמיים.

נתניהו וגנץ במליאת הכנסת, בנובמבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגנץ במליאת הכנסת, בנובמבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בכחול לבן הבהירו כי גנץ לא מתכוון לעזוב את ביתו שבראש העין לטובת מעון ממלא מקום ראש הממשלה. בכירים במפלגה אמרו באפריל כי על אף הסיכום, כלל לא ברור האם גנץ מעוניין בכך. בליכוד הכחישו את הפרסום וטענו כי מדובר בפייק ניוז. "הליכוד לא מבקש מעון נוסף לראש הממשלה או לממלא מקומו", נמסר. מכחול לבן נמסר: "גנץ מתכוון להמשיך להתגורר בביתו בראש העין עד לכניסתו לתפקיד ראש הממשלה בפועל".

עם זאת, לפני כשבועיים הודיע גנץ כי יקים "משרד ראש ממשלה חליפי", שממנו ינהל את כל העניינים הנוגעים להובלת מדיניות הממשלה, בעודו מכהן כשר ביטחון וראש ממשלה חליפי. בנוסף, בישיבת הממשלה היום אישרו השרים את הקמתו של המשרד החדש, לו מונה המנכ"ל הוד בצר - מקורבו של גנץ וראש המטה שלו. לפי שעה, טרם ברור כמה תקנים ויועצים הוא יכלול, כמו גם התקציב שיוקצה לו – שייקבעו בהמשך.

יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, הגיב אז בטוויטר: "הקמת ממשלת החירום, קווים לדמותה: אף מילה על מעונות יום, בלי סוף דיבורים על מעון ראש הממשלה וממלא מקומו". יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, אמר: "‏אם שאלתם את עצמכם במה עוסק המו"מ ל'ממשלת חירום למשבר הקורונה', אז לא בסיוע לעסקים וגם לא בפתרון למיליון מובטלים. במה כן? ב-36 תיקים מומצאים ובמעון רשמי לממלא מקום ראש הממשלה (ורעייתו). בני גנץ - זה עליך זו לא ממשלת אחדות זו ממשלת שחיתות".

תגיות:מעון ראש הממשלהבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה