חדשות בארץ

בשביל לשכות ומאבטחים: הממשלה אישרה קיצוץ רוחבי בתקציבי המשרדים

הוצאות האבטחה של שרי הממשלה החדשה צפויות לגדול גם הן דרמטית ולעמוד על כ-70 מיליון שקלים. קודם לכן אישרה ועדת השרים לענייני שב"כ בראשות השר כץ כי גם ילדי ראש הממשלה המכהן וגם ילדי ראש הממשלה החליפי יזכו לאבטחה מטעם המדינה, למרות שמרכז חייהם אינו במעון ראש הממשלה

נתניהו, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)נתניהו, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) קיצוץ ענק בתקציבי המשרדים הממשלתיים לשם מימון הקמת משרדים ולשכות חדשות, שיאפשרו את הקמת ממשלת האחדות. הממשלה החדשה מונה מספר שיא של 34 שרים – לא כולל את ראש הממשלה בנימין נתניהו ומחליפו בני גנץ, נוסף לשמונה סגני שרים. העלות לתקציב המדינה מהמשרדים המיותרים, שחלקם הומצאו במיוחד על מנת לרצות את הבכירים המאוכזבים משני הצדדים, שכוללים גם עוזרים, מזכירות ונהגים, נאמדת במאות מיליוני שקלים – שנלקחו מתקציבים שהוקצו לנושאים חיוניים.

בהצעה שאושרה נקבע כי הממונה על התקציבים במשרד האוצר יקצה את התקנים הדרושים להקמת משרד הדיגיטל והסייבר, משאבי המים, המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה, משרד ההתיישבות, משרד המיעוטים, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי, משרד ראש הממשלה החליפי, לשכת שר במשרד הביטחון ולשכת שר במשרד ראש הממשלה. כמו כן, אושר תקציב מיוחד לשורת התאמות אחרות בלשכות שרים ומנכ"לים במשרדי הממשלה.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

לשם תוספות הענק במשרדים החדשים והקיימים הוצע, בין היתר, לקצץ, כ-14 מיליון מתקציב משרד הביטחון, כ-11.4 מיליון ממשרד החוץ, כ-9.7 מיליון במשרד החינוך, כ-9.4 מיליון שקלים מתקציב משרד ראש הממשלה, כ-8.8 מיליון ממשרד האוצר, כ-8.4 מיליון ממשרד המשפטים, כ-5.5 מיליון ממשרד החקלאות, כ-4.3 מיליון ממשרד הבריאות, כ-3.7 מיליון ממשרד התחבורה, כ-3.6 מיליון ממשרד הרווחה וכ-1.3 מיליון מתקציב משרד הפנים.

לאחר עימות בין שר החוץ גבי אשכנזי לשר האוצר ישראל כץ, הוחלט לקצץ ממשרד החוץ רק 4.7 מיליון שקלים, במקום 11.4 מיליון שתוכננו. עוד סוכם כי הצמצומים לא יורגשו בנציגויות בעולם, אלא רק על מטה המשרד בירושלים.

הוצאות האבטחה של שרי הממשלה החדשה צפויות לגדול גם הן דרמטית ולעמוד על כ-70 מיליון שקלים. קודם לכן אישרה ועדת השרים לענייני שב"כ בראשות השר כץ כי גם ילדי ראש הממשלה המכהן וגם ילדי ראש הממשלה החליפי יזכו לאבטחה מטעם המדינה, למרות שמרכז חייהם אינו במעון ראש הממשלה.

תגיות:הממשלה ה-35תקציב המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה