חדשות בארץ

רשות שדות התעופה לממשלה: אשרו מיידית את חידוש הטיסות

בשבועות האחרונים התגבשה רשימת מדינות "ירוקות", בהן יוון, קפריסין, איי סיישל, אוסטריה, סלובניה, קרואטיה, סרביה, מונטנגרו, איסלנד ועוד, המאופיינות בנתוני תחלואה נמוכים, באופן שלא ייאלץ את החוזרים מהן להיכנס לבידוד של 14 יום. ברשות שדות התעופה טענו כי יש לחדש את הטיסות, שכן מיקומה הגיאוגרפי של מדינת ישראל אינו מאפשר יציאה או כניסה – למעט בדרך האוויר, נוסף לנזק לתעשיית התעופה והתיירות ש"הגיע לנקודת האל חזור"

טיסת קורונה (צילום: יוסי זךיגר, פלאש 90)טיסת קורונה (צילום: יוסי זךיגר, פלאש 90)
אא

מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, ביקש היום (ראשון) ממנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, לאשר את פתיחתו המיידית של מערך הטיסות. זאת, לאחר שברשות גיבשו מתווה לחידוש קווי הטיסות למדינות "ירוקות". גנות הוסיף במכתב כי להכנת המתווה היו שותפים כלל הגורמים והגופים הרלוונטיים, שגיבשו תוכנית שתאפשר חידוש תנועת הטיסות והתיירות, "תוך הקטנת הסיכון לנדידת התחלואה והתפרצות מחודשת של הנגיף".

נוסף למדינות שידועות כנקיות מהנגיף – על פי הקריטריונים שהגדיר משרד הבריאות בישראל – גובש תו תקן, המכונה "התו הכחול", לנמלי תעופה ומטוסים, גם הם לפי משרד הבריאות. ברשות שדות התעופה טענו כי יש לחדש את הטיסות, שכן מיקומה הגיאוגרפי של מדינת ישראל אינו מאפשר יציאה או כניסה – למעט בדרך האוויר, נוסף לנזק לתעשיית התעופה והתיירות ש"הגיע לנקודת האל חזור".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

לפי מנכ"ל רשות שדות התעופה, "אי קבלת החלטה משמעותה ברורה – חיסול ענף התעופה והתיירות לעונת הקיץ, ונזק שעלול להיות בלתי הפיך". הוא הוסיף כי "לאור העובדה כי מדינת ישראל ואיתה תעשייה שלמה נמצאת תחת 'מצור אווירי' מזה מספר חודשים, הגענו לרגע בו נדרשת החלטה לחדש את הטיסות ותנועת התיירות", נכתב.

בשבועות האחרונים התגבשה רשימת מדינות "ירוקות", בהן יוון, קפריסין, איי סיישל, אוסטריה, סלובניה, קרואטיה, סרביה, מונטנגרו, איסלנד ועוד, המאופיינות בנתוני תחלואה נמוכים, באופן שלא ייאלץ את החוזרים מהן להיכנס לבידוד של 14 יום. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, וראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, סיירו בשבוע שעבר בנתב"ג והעריכו כי הטיסות לא ישובו בשבועות הקרובים.

מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, העריך כי רק באמצע חודש יולי יוכל נמל התעופה להוציא עשרות טיסות בודדות ביום. "אף אחד מאתנו לא רוצה שהתחלואה תפרוץ כאן מחדש וכולנו יודעים שהנגיף הגיע לישראל דרך האוויר", אמר זכאי. "יחד עם זאת, כולם מבינים שמדינת ישראל לא יכולה להישאר במצב הקיים וצריך למצוא איזון נכון". סדצקי הוסיפה כי "מחו"ל נפתחה הרעה. אנחנו צריכים לשמור טוב טוב שלא תיפתח שוב ולכן חייבים להיות זהירים מאוד".

תגיות:רשות שדות התעופהקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה