חדשות בארץ

גנץ על הרג הפלסטיני בעל הצרכים המיוחדים: "בטוח שהנושא יתוחקר מהר"

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מיהר לגבות את השוטרים בשטח והבהיר כי אירוע מותו של הפלסטיני בעל הצרכים המיוחדים נבדק "כמתחייב בחוק", וכי יפעל בהתאם לממצאים כדי למנוע מקרים דומים. במשטרה מסרו כי "מן הראוי להמתין לתוצאות החקירה וממצאיה בטרם הסקת מסקנות נחרצות, ולהימנע מהכפשות ומהשתלחות מכוערת ופסולה"

גנץ, באפריל (צילום: פלאש 90)גנץ, באפריל (צילום: פלאש 90)
אא

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, התייחס היום (ראשון) לפרשת מותו של איאד אלחלאק, פלסטיני בן 32 מוואדי ג'וז בירושלים ובעל צרכים מיוחדים שנורה אתמול למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. גנץ אמר בישיבת הממשלה כי "אנחנו ממש מצטערים על המקרה", וכי הוא "בטוח שהנושא יתוחקר מהר ויוסקו ממנו מסקנות". ברקע כמה תקריות ביטחונית הוא טען כי "אין עלייה דרמטית באירועי הביטחון בתקופה האחרונה, אבל אי אפשר ולא נכון להתעלם מהאירועים מהשבוע האחרון".

מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי בעת התקרית, שהתרחשה בשעות הבוקר, היה אלחלאק בדרכו למרכז "אלוין" לבעלי צרכים מיוחדים בעיר העתיקה. שוטרי משמר הגבול, שחשדו שהצעיר נושא אקדח, קראו לו לעצור אך הוא לא הגיב להם בשל מגבלותיו. בהמשך, פתח הכוח במרדף לעברו והוא נמלט לחדר האשפה שנמצא כמה עשרות מטרים משם, שם הוא נורה למוות – על אף שלאחר מכן התברר כי כלל לא היה חמוש. במשטרה גיבו את הגרסה הראשונית של השוטרים וטענו כי הוא החזיק בידו חפץ חשוד בעת שנורה, אולם שני השוטרים שהיו מעורבים בתקרית נחקרו באזהרה במחלקה לחקירות שוטרים.

איאד אלחלאקאיאד אלחלאק

השוטר הבכיר מביניהם ציין בחקירתו כי הזוטר ירה בפלסטיני על אף שקיבל פקודה מפורשת לחדול מהירי. בתום החקירה נשלח השוטר הזוטר למעצר בית ואילו הבכיר שוחרר בתנאים מגבילים. בנוסף, למרות שהגוף המנהל את החקירה הוא מח"ש ולא המשטרה – כמקובל בתקריות אלה – בית משפט השלום בירושלים הוציא צו איסור פרסום על שמותיהם של השניים, בזמן שאת הבקשה לצו הגיש נציג המשטרה.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מיהר אתמול לגבות את השוטרים בשטח והבהיר כי האירוע נבדק "כמתחייב בחוק", וכי יפעל בהתאם לממצאים כדי למנוע מקרים דומים. "עד לסיום הבדיקה לא נחרוץ את דינם של השוטרים. הם נדרשים לקבל החלטות גורליות בשניות, בשטח רווי פיגועים, תוך סכנה תדירה לחייהם", הוסיף אוחנה. מהמשטרה נמסר כי "תפקידם ומשימתם של כוחות השיטור בירושלים, ובפרט בעיר העתיקה, מורכבים במיוחד וכרוכים פעמים רבות בקבלת החלטות מורכבות, הקרבה וסיכון חיים. מן הראוי להמתין לתוצאות החקירה וממצאיה בטרם הסקת מסקנות נחרצות, ולהימנע מהכפשות ומהשתלחות מכוערת ופסולה".

תגיות:בני גנץפלסטיניםמשמר הגבול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה