חדשות בארץ

אלקין: תיתכן דחייה במועד החלת הריבונות

השר זאב אלקין אמר, כי הראשון ביולי הוא המועד הראשון בו ניתן להביא את סוגיית החלת הריבונות לדיון בממשלה או בכנסת: "עובדים על המפה, ייתכן שזה יקח עוד כמה ימים או כמה שבועות"

אלקין (צילום: David Cohen/Flash90)אלקין (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

השר למשאבי המים וההשכלה הגבוהה, זאב אלקין, אמר הבוקר (ראשון) כי תיתכן דחייה במועד החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. "עובדים על המפה, יכול להיות שזה יקח עוד קצת זמן", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "הראשון ביולי הוא התאריך הראשון שבו אפשר להביא את הנושא לדיון בממשלה או בכנסת, ייתכן שזה יקח עוד כמה ימים או כמה שבועות. אבל בגדול, אני חושב שראש הממשלה מאוד חד וברור, שהוא מתכוון להביא את הנושא ולקדם אותו".

בהתייחסו לקולות ההתנגדות הנשמעים בכחול לבן למהלך חד-צדדי של החלת הריבונות, אמר אלקין: "הפער הזה לא חדש, אנחנו מפלגות עם אידיאולוגיות שונות. זו המשמעות של ממשלת אחדות, שבתוכה יושבות מפלגות ששונות אחת מהשנייה – כחול לבן היא מפלגת שמאל-מרכז, ואנחנו מפלגת ימין-מרכז".

"דווקא בגלל שהפער היה ידוע, והיה ברור שיהיו הבדלי גישות, לכן הנושא הזה עוגן בהסכמים הקואליציוניים", הבהיר אלקין. "לפי ההסכם, נדרשת הסכמה אמריקנית – ואז אפשר להביא את הנושא להכרעה בממשלה, ובמידה וירצו גם להכרעת הכנסת. ראש הממשלה אמר בצורה מפורשת, שהוא מתכוון להוביל את המהלך הזה בחודש יולי, בכפוף לעבודת המטה מול האמריקנים שאמורה לשרטט את המפות".

אלקין הדגיש, כי על פי ההסכם הקואליציוני לא נדרשת הסכמה מראש של כחול לבן למהלך: "אני מניח, ששרי כחול לבן יצביעו בממשלה כמיטב הבנתם. אני מאוד מקווה שיתמכו, כי בעיניי זה אינטרס לאומי ישראלי, ולכן ההבדלים האידיאולוגיים צריכים להתבטל כאן. יש פה אינטרס גדול, לקבל הכרה בינלאומית על כ- 30% משטח יהודה ושומרון, ולמנוע חזרה לגבולות 67'. אני מקווה שיהיה קונצנזוס רחב בממשלה בעד החלת הריבונות".

כזכור, ראש הממשלה נתניהו הצהיר ביום שני שעבר, כי אחת המשימות העומדות בפני הממשלה החדשה הינה החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. "יש כאן הזדמנות היסטורית שלא הייתה מאז 1948, להחיל ריבונות באופן מושכל וכצעד מדיני וריבוני של מדינת ישראל ביהודה ושומרון", אמר בחלקה הראשון של ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, שהיה פתוח לתקשורת. "זו הזדמנות גדולה, ולא ניתן לה לחלוף". בחלקה הסגור של הישיבה הבהיר נתניהו, כי לא יחול שינוי במועד המתוכנן להחלת הריבונות: "יש לנו תאריך יעד ליולי, ואנחנו לא מתכוונים לשנות אותו. נפעל בתבונה ובשילוב כוחות". 

שר הביטחון בני גנץ התייחס ביום רביעי שעבר לכוונתו המוצהרת של נתניהו לקדם את החלת הריבונות. "על הפרק מונחות בימים אלו הזדמנויות מדיניות משמעותיות, שיכולות לשפר ואפילו לשנות את פני האזור כולו, ובכללן כמובן תוכנית השלום כפי שהוצעה על ידי הממשל האמריקני", אמר בפתח ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת. "בשבועות הקרובים נבחן באופן מקצועי – באמצעות גבי אשכנזי ומשרד החוץ, ובאמצעות יתר מערכות המממשלה והמערכות המקצועיות – את דרכי הפעולה הנכונות, בכדי להביא את התוצאות הטובות ביותר שישמרו על ביטחון ישראל והאינטרסים הלאומיים והבינלאומיים שלנו".

"נפעל בחוכמה ואחריות", הוסיף גנץ, "כי רק כך נוכל להביא הישגים היסטוריים שיחזקו את ביטחון ישראל לדורי דורות".

ברקע התבטאויות אחרות של נציגי כחול לבן, שהביעו הסתייגות מהמהלך החד-צדדי, דיווח הבוקר זאב קם בכאן חדשות, כי בכירים במפלגה הביעו תקווה שניתן יהיה להגיע למהלך מוסכם, ובכך להעבירו בתמיכה רחבה. עם זאת, הם הוסיפו: "אין לנו יכולת לעצור או למנוע את החלת הריבונות. אם נתניהו יחליט שהוא הולך על זה עד הסוף, זה בידיים שלו".

תגיות:יהודה ושומרוןזאב אלקיןריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה