חדשות בארץ

מאות משפחות שכולות לממשלה: דרשו דיון נוסף בהרס בית רוצח דביר שורק

לטענת המשפחות השכולות, שופטי בג"ץ "העדיפו להקשיב לתחינתם של משפחת המחבל ולא לשמוע את קולה של המשפחה השקופה הבאה אותה משפחה שלא עלינו תיפגע מהפיגוע הבא". פורום המשפחות השכולות טען כי ל"מחבלים יש קייטנה בכלא, לימודים, קנטינה וקצבאות", ומשכך ההרתעה היחידה שיש כיום זה הרס הבית, "דבר שכעת לפי פסיקת בג"ץ לא יקרה יותר"

הריסת בתי מחבלים (צילום: פלאש 90)הריסת בתי מחבלים (צילום: פלאש 90)
אא

מאות משפחות שכולות ונכי צה"ל הצטרפו היום (רביעי) לקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ לדרוש מבג"ץ דיון נוסף בהחלטה שלא להרוס את בית המחבל שרצח את דביר שורק הי"ד. זאת, יממה לאחר פניית ארגון 'בצלמו' וסגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן, שהעבירו את הבקשה עם העתקים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק.

בג"ץ ביטל השבוע צו להריסת ביתו של מחמוד עטאונה, המואשם ברצח רב"ט דביר שורק בפיגוע דקירה בגוש עציון באוגוסט אשתקד. לפי כתב האישום, עטאונה היה מפקד החוליה שביצעה את הפיגוע. השופטים ענת ברון ועוזי פוגלמן קיבלו בדעת רוב את העתירה נגד הריסת הקומה שבה מתגורר עטאונה בבית כאחיל שליד חברון, בניגוד לעמדת השופט דוד מינץ שנותר בדעת מיעוט. העתירה הוגשה על ידי משפחתו של עטאונה והמוקד להגנת הפרט.

דביר שורק דביר שורק

לטענת המשפחות השכולות, שופטי בג"ץ "העדיפו להקשיב לתחינתם של משפחת המחבל ולא לשמוע את קולה של המשפחה השקופה הבאה אותה משפחה שלא עלינו תיפגע מהפיגוע הבא". עוד נאמר במכתב כי "אנחנו חווים כל יום צער וסבל איננו רוצים שעוד משפחה ולא אחת תצטרף אלינו. פורום המשפחות השכולות טען כי ל"מחבלים יש קייטנה בכלא, לימודים, קנטינה וקצבאות", ומשכך ההרתעה היחידה שיש כיום זה הרס הבית, "דבר שכעת לפי פסיקת בג"ץ לא יקרה יותר".

גם ארגון נכי צה"ל למען ביטחון ישראל פנה במכתב ששיגר יו"ר הארגון, לירן ברוך, שציין שכוחו של צה"ל אינו רק כוח ביטחוני אלא בכוח ההתרעה. "ככל שכעת לא יהיה לצה"ל כוח הרתעה. אין כל ספק שמותו של לוחם צה"ל הבא זה עניין של זמן", נכתב.

בארגון 'בצלמו' מסרו כי ההצטרפות של משפחות שכולות ונכי צה"ל "מוכיח שמדובר בעניין ביטחוני". לדברי הארגון, "אי קיום דיון נוסף משמעותו הינה אחת פרס לטרור והזמנת הרצח הבא. אנחנו דורשים מראש הממשלה שמוביל את המאבק בטרור. תתערב ותדרוש דיון נוסף".

במכתב ששיגר אתמול יועמ"ש 'בצלמו', עו"ד מיכאל ליטווק, המייצג את משפחת שורק, נטען שהרס בתי מחבלים הוא "גורם התרעתי מובהק", גם לטענת גורמי ביטחון. עוד טענה המשפחה כי החלטת בית המשפט עשויה להוביל לצמצום בהרתעה, נוכח גל עתירות שצפויות לבוא בהמשך ולעכב את הליכי ההריסה.

תגיות:דביר שורקהריסת בתי מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה