חדשות בארץ

גנץ על הריבונות: "נפעל בחוכמה ובאחריות כדי להביא הישגים היסטוריים"

שר הביטחון בני גנץ אמר בפתח ישיבת סיעתו, כי "על הפרק מונחות הזדמנויות מדיניות. נבחן באופן מקצועי את דרכי הפעולה הנכונות". על מתקפתו של נתניהו נגד גורמים בראשויות אכיפת החוק: "שמירה על שלטון החוק אינה עניין פרסונלי, אלא עניין של אינטרס לאומי"

גנץ, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, התייחס הבוקר (רביעי) לכוונתו המוצהרת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. "על הפרק מונחות בימים אלו הזדמנויות מדיניות משמעותיות, שיכולות לשפר ואפילו לשנות את פני האזור כולו, ובכללן כמובן תוכנית השלום כפי שהוצעה על ידי הממשל האמריקני", אמר בפתח ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת. "בשבועות הקרובים נבחן באופן מקצועי – באמצעות גבי אשכנזי ומשרד החוץ, ובאמצעות יתר מערכות המממשלה והמערכות המקצועיות – את דרכי הפעולה הנכונות, בכדי להביא את התוצאות הטובות ביותר שישמרו על ביטחון ישראל והאינטרסים הלאומיים והבינלאומיים שלנו".

"נפעל בחוכמה ואחריות", הוסיף גנץ, "כי רק כך נוכל להביא הישגים היסטוריים שיחזקו את ביטחון ישראל לדורי דורות".

גנץ התייחס בדבריו גם להצהרתו של נתניהו ביום ראשון, בה האשים גורמים בפרקליטות ובמשטרה כי תפרו תיקים נגדו כדי להדיחו מתפקידו: "רבות דובר על מערכת המשפט השבוע", אמר. "אני שב ואומר באופן חד וברור: כפי שמדינת ישראל צריכה ממשלה מתפקדת, היא צריכה מערכת משפט חזקה ועצמאית. שמירה על שלטון החוק אינה עניין פרסונלי, אלא עניין של אינטרס לאומי. שלטון החוק והשוויון בפני החוק הם ערכים עליונים בדמוקרטיה. יש לנו את כל הכלים כדי לשמור על הערכים האלו – גם בנוגע לחקיקה וגם בנוגע להחלטות ממשלה – ואנחנו נשתמש בכל הכלים האלו ככל שיהיה צורך".

כזכור, נתניהו הצהיר שלשום, כי אחת המשימות העומדות בפני הממשלה החדשה הינה החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. "יש כאן הזדמנות היסטורית שלא הייתה מאז 1948, להחיל ריבונות באופן מושכל וכצעד מדיני וריבוני של מדינת ישראל ביהודה ושומרון", אמר בחלקה הראשון של ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, שהיה פתוח לתקשורת. "זו הזדמנות גדולה, ולא ניתן לה לחלוף". בחלקה הסגור של הישיבה הבהיר נתניהו, כי לא יחול שינוי במועד המתוכנן להחלת הריבונות: "יש לנו תאריך יעד ליולי, ואנחנו לא מתכוונים לשנות אותו. נפעל בתבונה ובשילוב כוחות".

תגיות:בני גנץיהודה ושומרוןכחול לבןריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה