חדשות בארץ

סקר חדש: 41 מנדטים לליכוד, גנץ מתרסק

על רקע פתיחת משפטו של ראש הממשלה נתניהו, הליכוד וגוש הימין מגיעים לשיאים חדשים. כחול לבן מתרסקת ל- 12 מנדטים, ומפלגת העבודה נמחקת

נתניהו וגנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם הבוקר (רביעי) ברדיו 103fm, על רקע פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מלמד כי הליכה לבחירות חדשות הייתה מזניקה את הליכוד וגוש הימין לשיאים חדשים.

על פי נתוני הסקר – שנערך על ידי מנכ"ל "פאנלס פוליטיקס", מנחם לזר – לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות נתניהו היה מקבל 41 מנדטים. בני גנץ, שותפו של נתניהו לממשלת האחדות, מתרסק בסקר עם כחול לבן בראשותו ל- 12 מנדטים – שניים פחות מליש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד. הרשימה המשותפת שומרת על יציבות, וזוכה ל- 15 מנדטים.

ימינה בראשות נפתלי בנט מתחזקת בסקר ל- 9 מנדטים – תוספת של 3 מנדטים לכוחה הנוכחי. ש"ס יציבה על 9 מנדטים, ויהדות התורה עולה במנדט ל- 8.

מנגד, מפלגת העבודה בראשות עמיר פרץ נמחקת מהמפה הפוליטית – הרחק מתחת לאחוז החסימה. מרצ מקבלת 6 מנדטים, וכך גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, שמעמדה כלשון המאזניים בין הגושים נשחק לחלוטין. מפלגות נוספות שנותרות מחוץ לכנסת הן עוצמה יהודית וגשר.

בשורה התחתונה, גוש הימין – כולל ימינה, שנותרה באופוזיציה – זוכה במצטבר ל- 67 מנדטים. גוש המרכז-שמאל, כולל הרשימה המשותפת וישראל ביתנו, מגיע ל- 53 מנדטים בלבד.

בהצהרה שמסר שלשום בבית המשפט המחוזי בירושלים, זמן קצר לפני פתיחת משפטו, תקף ראש הממשלה גורמים בפרקליטות ובמשטרה, והאשים אותם כי תפרו לו תיקים כדי להדיחו מתפקידו. 42% מהמשיבים לסקר הביעו הסכמה עם טענתו של נתניהו, לעומת 47% שדחו אותה. בקרב מצביעי הליכוד נרשמה הסכמה מוחצת של 79% לדבריו של ראש הממשלה, לעומת 12% בלבד של שוללים.

תגיות:הליכודכחול לבןסקרי בחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה