שבועות

נשאר ער כל הלילה בשבועות? 2 הערות במיוחד בשבילך

מתי דווקא כדאי ללכת לישון? ומהו הזמן שחשוב מאוד לשבת וללמוד בו? 2 הערות לבני עליה, שזוכים ללמוד תורה בליל החג הקדוש

(צילום: נתי שוחט / פלאש 90) (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

1. ישנם בני עליה שגם אחרי לילה שלם של לימוד תורה, הם לא מרשים לעצמם ללכת לישון, כי חבל על הזמן... ושבועות זה רק יום אחד וכו', תדע לך שזו טעות! כי עד כמה שאנחנו מסתובבים בין אנשים קרוצי חומר, הרי אדם שאחרי לילה שלם שהוא היה ער, ועדיין לא הולך לישון, זה עינוי! זה סבל! ואדם כזה הוא בחזקת עצבני שכל דבר הכי קטן מרגיז אותו, ולהיות ככה ביום חג השבועות, זה ביטול שמחת יום טוב בידיים! וזה אסור!

אבל בסופו של דבר כל אחד יעשה את השיקול שלו, ואם אתה מרגיש אחרי ליל שבועות כזה זיכוך וטהרה, ואתה מרגיש שפסקה זוהמתך, ואתה לא רוצה כלום חוץ מלשבת וללמוד, בבקשה, מי יתן ויהיו כל עם ישראל נביאים, אבל! ברגע שהעיניים שלך מתחילות לרצד יותר מידי, ואתה מתחיל להיות עצבני, על זה נאמר: "שובו לכם לאהליכם", לך לישון!

2. נקודה נוספת: אם כבר יש עניין גדול לשבת וללמוד, זה דווקא במוצאי חג השבועות, שעל זה נאמר: "ויסעו מהר ה'." שברחו מהר סיני כתינוק הבורח מבית הספר, וזה נחשב בתורה לאחת מהפורענויות.

לכן דווקא במוצאי חג השבועות, לאחר מעריב והבדלה, אז בהחלט יש עניין גדול להתחיל את הקיץ בעסק התורה, וללוות את משה רבינו ל-40 יום בשמים, מתוך הבטחה שאנחנו מקבלים על עצמנו ב-40 יום הבאים להיות כיהושע בן נון בשעתו "נער לא ימיש מתוך האוהל".

במילים פשוטות: לשבת בשבועות ולקבל כמה החלטות מעשיות ביחס לחיזוק בחודש וחצי הקרובים, להתחזק בלימוד התורה ולא להרפות גם אם חלילה בושש משה לרדת מההר.

מדוע אנו שמחים כל כך בחג השבועות? מה גורם לאברכים ללמוד בחצר 10 שעות בלי הפסקה? מהי הדרך המוכחת היחידה למניעת הבוללות, ואיך התורה משפיעה על חיינו? הרב אהרון לוי בשיעור מרתק לכבוד חג השבועות  

 

תגיות:לימוד תורהשבועות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה