חדשות בארץ

מפקד הכוחות בבני ברק בזמן הקורונה: "לא הייתי רץ לגייס חרדים"

האלוף במיל' רוני נומה בכנס של ארגון גשר: "אם ננהג בחוכמה המשבר הזה יהפוך אותנו לחברה חכמה יותר, מחוברת יותר וערכית יותר"

אלוף פיקוד המרכז, רוני נומה, ב-2017 (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)אלוף פיקוד המרכז, רוני נומה, ב-2017 (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

האלוף במיל' רוני נומה, שעמד בראש מטה החירום של עיריית בני ברק בתקופת התפשטות נגיף הקורונה בעיר, התייחס היום (שלישי) למשבר הגיוס של תלמידי הישיבות וקרא לרשויות צה"ל שלא לאמץ את הקריאות מימין ומשמאל לעמוד ביעדי הגיוס של המגזר החרדי, משום ש"לא צריך לרוץ לגייס חרדים". נומה אמר את הדברים בכנס של ארגון גשר הפועל לחיזוק הקשר בין חלקי העם השונים, שם נשאל על מסקנותיו מהחיכוך עם הציבור החרדי והתנהלותו במשבר. "מי שירצה יתגייס, אם ננהג בחוכמה המשבר הזה יהפוך אותנו לחברה חכמה יותר, מחוברת יותר וערכית יותר", אמר.

נומה, שבתפקידו האחרון בצה"ל כיהן כאלוף פיקוד המרכז, אמר כי לכניסת החיילים לעיר החרדית קדמה חשדנות גדולה ואי אימון. נקודת המפנה ביחסים הייתה סביב ההיערכות לפסח. "אני הרגשתי שהגורמים הממשלתיים והביצוע צריכים להבין שיש פה עיר אחרת עם צרכים אחרים. לא היו רק חולים, היו הרבה גופי ביצוע, וכדי לעשות ביעור חמץ בפסח שנאסוף את החמץ מכל הדירות כדי שלא יהיו התקהלויות כל שנה, היה צריך אמון הדדי. היה מבצע לוגיסטי שלם, הם לא האמינו והחיילים לא הבינו. ברגע שראו ושמעו בני אדם שבאים לעזור, שם הייתה נקודת המפנה", סיפר האלוף.

(צילום: דוד כהן, פלאש 90)(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

נומה אמר כי הוא "רוצה להאמין" שהחברה החרדית "יותר פתוחה" היום, אך הדגיש כי "צריך מאוד להיזהר ובצניעות מאוד גדולה לדבר על העתיד" כי "זה תלוי איך נתנהל הלאה – אם תהיה פטרונות ונגיד אמרנו לכם, זה יגרום בדיוק להפך". לדבריו, "אם תהיה תחושה הדדית של כל אחד מהצדדים ויגיעו כשהם פתוחים וקשובים לצרכים אחד של השני, נצליח להתחזק כחברה".

לצד זאת, הוא הוסיף כי חשוב לשמור על השונות של האוכלוסייה החרדית וכי היא לא מהווה בעיה במאמצים לאחד בין חלקי החברה. "עברתי מסע שבו אני חושב שאני יכול לומר בוודאות שאני מודע היום לדברים שלא ידעתי לפני ולכן אני הרבה יותר מכבד ומעריך את האנשים היקרים האלה שנמצאים שם. הם נורא רוצים לתת ולהיות חלק", אמר. "לא הייתי רץ לפתור בעיות ולנסות לגייס אותם, מי שירצה להתגייס יתגייס, אם ננהג בחוכמה זה יהפוך אותנו לחברה חכמה ומחוברת יותר, ערכית יותר".

בסוף דבריו סיפר האלוף לשעבר על החוויה הכי משמעותית שחווה בעת עבודתו בעיר החרדית. "בערב יום הזיכרון האחרון הייתי בבני ברק, הקשבתי לנאומים, ראיתי דגלים. הרגשתי משהו אחר, שמוסיף לי הרבה מאוד אופטימיות. אני לוקח את טקס יום הזיכרון מהתקופה הזו, זה משהו שלא ראיתי ולא הרגשתי".

תגיות:רוני נומהבני ברקגיוס בני ישיבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה