חדשות בארץ

מפגן תמיכה ברה"מ? כיכר בפתח תקווה על שם הוריו של נתניהו

הכיכר שיועדה להיקראות על שמם של בני הזוג נתניהו שוכנת ברחוב אריה בן אליעזר בשכונת הדר גנים, וההחלטה על כך אושרה השבוע פה אחד בוועדת השמות של עיריית פתח תקוה. הטקס עצמו אמור היה להתקיים עוד השבוע, אולם הוא נדחה מסיבות לא ברורות למועד בלתי ידוע. ראש העיר פתח תקווה: הנצחת בני הזוג בכיכר גדולה ופורחת", הינה מחווה ראויה לפרופסור נתניהו ורעייתו

בנציון נתניהו עם בנו, ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)בנציון נתניהו עם בנו, ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

ברקע פתיחת משפטו השבוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעיריית פתח תקווה צפויים לחנוך בקרוב כיכר על שם הוריו של ראש הממשלה, פרופ' בנציון וצילה נתניהו. הכיכר שיועדה לשם כך שוכנת ברחוב אריה בן אליעזר בשכונת הדר גנים, וההחלטה על כך אושרה השבוע פה אחד בוועדת השמות של עיריית פתח תקוה. הטקס עצמו אמור היה להתקיים עוד השבוע, אולם הוא נדחה מסיבות לא ברורות למועד בלתי ידוע.

לפי הפרסומים, בהחלטה המקורית נקבע כי הכיכר שתיקרא על שם בני הזוג נתניהו תהיה זו שברחוב מנחם בגין לפני היציאה לכביש מכבית (471), אולם יתכן כי בסופו של דבר תיבחר דווקא הכיכר שברחוב הרב משורר.

צילום: עיריית פתח תקוהצילום: עיריית פתח תקוה

הזיקה של בני הזוג נתניהו לפתח תקווה מגיעה מצד אמו של ראש הממשלה, צילה, שגדלה בעיר, התחנכה בבית הספר היסודי פיק"א, ונישאה בהמשך לפרופסור בנציון נתניהו (מיליקובסקי). נתניהו האב היה היסטוריון, מפעילי התנועה הרוויזיוניסטית בארץ ישראל ונציג התנועה בארצות הברית בזמן מלחמת העולם השנייה. ברבות השנים כיהן כפרופסור באוניברסיטת קורנל ופרופסור עמית באקדמיה למחקר יהודי.

ראש העיר פתח תקווה, רמי גרינברג, שנחשב לאיש ליכוד ותומך מובהק בראש הממשלה, אמר על ההחלטה לקרוא כיכר על שם הוריו של נתניהו כי זהו "כבוד עבורנו", וטען כי "לצילה נתניהו ז"ל זיקה עזה לעיר בה התחנכה וגדלה ותרומתו של פרופסור בנציון נתניהו לחקר יהדות ספרד הינה לשם דבר וזיכתה אותו בפרסים רבים. השניים הם הוריהם של יוני נתניהו ז"ל שהיה מפקד סיירת מטכ"ל ונפל במבצע אנטבה ועל שמו קרויה גינה גדולה בעיר, בנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל וד"ר עדו נתניהו, רופא, סופר ומחזאי". גרינברג הוסיף כי הנצחת בני הזוג "בכיכר גדולה ופורחת", הינה מחווה "ראויה" לפרופסור נתניהו ורעייתו.

תגיות:כיכרפתח תקווהבנציון נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה