חדשות בריאות

המכון הביולוגי: שתי תרופות לטיפול במחלת גושה התגלו כיעילות נגד קורונה

מתוצאותיו של מחקר חדש שנערך במכון הביולוגי עולה, כי נגזרות של שתי תרופות שנועדו לטיפול במחלת גושה יעילות נגד נגיף הקורונה. משרד הביטחון: "טיפול במחלה באמצעות תרופה קיימת יכול להוות פתרון זמין בטווח הקצר"

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

מחקר שנערך במכון הביולוגי בנס ציונה חשף, כי שתי תרופות, שפותחו במקור לטיפול במחלת גושה (Gaucher's disease), התבררו כיעילות נגד נגיף הקורונה, ועשויות להיות יעילות גם נגד התפרצויות עתידיות של נגיפים חדשים.

על פי ההודעה שנמסרה היום (שלישי) ממשרד הביטחון, מדעני המכון בדקו נגזרות של התרופות. אחד החומרים שנבחנו הוא נגזרת של התרופה Cerdelga, שכבר קיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) וניתנת כיום לחולי גושה. התרופה השנייה נמצאת בשלבי אישור מתקדמים.

במהלך המחקר שערך המכון הביולוגי, טיפול בנגזרות של שתי התרופות הוביל לירידה משמעותית ביכולת השכפול של נגיף הקורונה, הגורם להרס ותמותה של התא המודבק. ירידה זו מונעת נזק הנגרם לתאים לאחר הדבקה בנגיף. התרופות נבחנו עד עתה על תרביות תאים, וכעת הן נמצאות בשלב של בחינת יעילותן כטיפול כנגד נגיף הקורונה בבעלי חיים.

במשרד הביטחון הוסיפו, כי "טיפול במחלה חדשה, כדוגמת COVID-19, באמצעות תרופה קיימת ומאושרת לשימוש, יכול להוות פתרון זמין בטווח הקצר, שכן אחד האתגרים הגדולים הוא משך הזמן הלוקח מהשלב המחקרי ועד להפקת תרופה המאושרת לטיפול בבני אדם". לדבריהם, "מאחר ומדובר בנגזרות של תרופה מאושרת ושל תרופה הנמצאת בהליכי אישור מתקדמים, ניתן לבחון במהירות יחסית את יעילות תרופות אלו בחולים במחלות נגיפיות בכלל ובנגיף COVID-19  בפרט, ולהפוך אותן לזמינות לשימוש במהירות רבה יותר".

עוד הודגש בהודעה, כי "תרופות אלו נמצאו יעילות לשימוש כנגד מספר זני נגיפים ממשפחות שונות – בהן נגיפי שפעת וקדחת הנילוס המערבי – ואף נבחנו על בעלי חיים, דבר המהווה אינדיקציה כי תרופות אלו הן בעלות פוטנציאל לטיפול במחלות נגיפיות שונות, וכי הן עשויות להיות יעילות גם נגד התפרצויות עתידיות של נגיפים חדשים, במידה שיאושרו קלינית".

תגיות:נגיף הקורונההמכון הביולוגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה