חדשות בארץ

גורמים במשטרה באיום מרומז לנתניהו: גם אם תיפתח חקירת נוספת – נתעלם מהלחצים

באופן רשמי, במשטרה טרם מסרו תגובה פורמלית לדברים החמורים שייחס להם ראש הממשלה, אולם גורמים בכירים בארגון משגרים איום דק לפיו יפעלו באופן מיטבי, "גם אם היועמ"ש יחליט על חקירה נוספת נגד נתניהו בתיק המניות שלו". לשכת נתניהו: האיומים הללו הם דוגמה מובהקת לתחלואים שחייבים לתקן כדי להבטיח את הדמוקרטיה בישראל

נתניהו בבית המשפט, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בבית המשפט, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

גורמים בכירים במשטרה התייחסו הערב (שני) למתקפות החריפות נגד הארגון מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בציטוטים שהובאו בחדשות 12 אמרו הבכירים כי הטענות של נתניהו נגד הפרקליטות והמשטרה "מופרכות ומעידות יותר עליו מאשר על החוקרים והפרקליטים". זאת, לאחר שאתמול נפתח משפטו של נתניהו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים בבית המשפט המחוזי בירושלים. בפתח בית המשפט, כשלצדו שרים בכירים מהליכוד, טען נתניהו כי החקירות נגדו "זוהמו ונתפרו", כי כתב האישום נגדו "מופרך ותפור" וכל מטרתו הוא להחליף את שלטון הימין. "גורמים במשטרה, בפרקליטות ובתקשורת מנסים לבצע הפיכה שלטונית בניגוד לרצון העם", טען.

באופן רשמי, זולת התגובה החריפה ששיגר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במשטרה טרם מסרו תגובה פורמלית לדברים החמורים שייחס להם ראש הממשלה. בניגוד למשטרה תחת רוני אלשיך, שנחשב למפכ"ל לעומתי לאנשי נתניהו, הארגון תחת מ"מ המפכ"ל מוטי כהן מצמצם חיכוכים מול משרד ראש הממשלה, ברקע העובדה כי כהן ממתין להחלטה האם ימשיך כמינוי קבוע.   

אולם, גורמים אנונימיים במשטרה מתחו ביקורת נוקבת על נתניהו ואמרו כי "מעולם לא היה כאן ראש ממשלה שניסה כך לנגח ולפגוע בצורה כל כך בוטה במערכת אכיפת החוק". הבכירים גם רמזו לחקירה אחרת – תיק המניות, במסגרתה חשוד נתניהו בניגוד עניינים עם בן דודו. "חוקרי להב 433 עשו עבודה מעולה, והתעלמו מכל הלחצים שניסו להפעיל עליהם. כך הם (החוקרים) יפעלו גם אם היועמ"ש יחליט על חקירה נוספת נגד נתניהו בתיק המניות שלו. נקבל אותו בכבוד – אך כמו בחקירות הקודמות שלו, רה"מ לא יקבל שום הנחה", הוסיפו.

מנדלבליט, בינואר (צילום: תומר נוברג, פלאש 90)מנדלבליט, בינואר (צילום: תומר נוברג, פלאש 90)

מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה לדברים: "האיום האנונימי של חוקרי המשטרה לפתוח בחקירת סרק נוספת נגד ראש הממשלה, בתגובה על כך שחשף את השימוש בסחיטה באיומים והדחת עדים בחקירות נגדו, הוא ניסיון לסתימת פיות של לא פחות מאשר ראש הממשלה בישראל. האיומים הללו הם דוגמה מובהקת לתחלואים שחייבים לתקן כדי להבטיח את הדמוקרטיה בישראל".

מנדלבליט הדף אתמול את מתקפותיו של נתניהו נגדו ונגד מערכת אכיפת החוק, והדגיש כי מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול ללא מורא, "גם אל מול הניסיון המופרך לייחס לרשויות אכיפת החוק שיקולים לא ענייניים, ניסיון שאותו יש לדחות מכל וכל".

בתגובתו ציין היועץ כי בבית המשפט המחוזי נפתח משפטם של ארבעה נאשמים, בהם ראש הממשלה, העומד לדין בשלושה אישומים בפרשות 1000, 2000 ו-4000. "התביעה הכללית תנהל את ההליך בתיק זה כמו בכל תיק אחר – באופן מקצועי וענייני ובין כותלי בית המשפט בלבד", הוסיף היועץ. "ישראל היא מדינת חוק. משכך, בית המשפט הוא המקום להשמעת טענות הצדדים, להצגת ראיות התביעה, ולבחינה מדוקדקת של כל טענות ההגנה. שם ורק שם יוכרע דינם של הנאשמים".

תגיות:משפט נתניהומשטרת ישראלתיק המניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה