חדשות בארץ

בג"ץ ביטל בדעת רוב את צו ההריסה נגד רוצח דביר שורק

בהחלטת בית המשפט ניתנה התייחסות למשך הזמן שחלף מעת הפיגוע ועד להוצאת כתב האישום ובעקבותיו צו ההריסה: "חלוף הזמן מביא לניתוק 'הקשר התודעתי' בין הרצח לבין הסנקציה בגינו, כך שכבר במועד שבו הוצא צו ההריסה היה כוחו ההרתעתי מוטל בספק"

דביר שורק הי"דדביר שורק הי"ד
אא

בג"ץ ביטל היום (שני) בדעת רוב את צו ההריסה נגד ביתו של חבר בחוליה שרצחה את רב"ט דביר שורק הי"ד. בדעת מיעוט היה השופט דוד מינץ, שהתנגד לדעת השופטים עוזי פוגלמן וענת ברון, שקיבלו את העתירה נגד צו ההחרמה וההריסה של בית המחבל מחמוד עטאונה. שורק בן ה-19 שהתגורר ביישוב עופרה נרצח בידי חוליית מחבלים באוגוסט. באוקטובר הקפיא בג"ץ את הריסת הקומה השנייה שבה מתגוררת משפחתו של המחבל, זאת בעקבות עתירת ארגון "המוקד להגנת הפרט".

לפי השופטים, רעייתו ושלושת ילדיו של עטאונה לא ידעו על מעשיו ומשכך מדובר בעונש לא מידתי. "במקרה שלפנינו, בבית העומד להריסה מתגוררים רעייתו של עטאונה ושלושת ילדיהם הקטינים בני שנתיים, שמונה ו-16. המשיבים אינם טוענים למעורבות כלשהי במעשיו הנפשעים של עטאונה, או לידיעה מצד מי מהם על כוונותיו לרצוח יהודים, ואף לא לתמיכה בדיעבד במעשה הרצח", נכתב בפסק הדין.

בהחלטתה ניתנה התייחסות למשך הזמן שחלף מעת הפיגוע ועד להוצאת כתב האישום ובעקבותיו צו ההריסה. "חלוף הזמן מביא לניתוק 'הקשר התודעתי' בין הרצח לבין הסנקציה בגינו, כך שכבר במועד שבו הוצא צו ההריסה היה כוחו ההרתעתי מוטל בספק, ובהיעדר האפקט ההרתעתי צו ההריסה עוטה כסות עונשית בלבד, וככזה הוא לוקה בחוסר סבירות ובחוסר מידתיות", נימקה השופטת ברון.

בארגון הימין בצלמו, המייצג את משפחת שורק, תקפו את החלטת בג"ץ, אותה כינו "פרס ענק לטרור ולמחבלים". בארגון אמרו כי "לצערנו מדובר בהחלטה אומללה אשר מרסקת את שארית ההרתעה שנותרה ותגרום לגל פיגועים נוסף", נמסר. "מדובר בהיפוך גמור, מרדיפת המחבלים והריסת הבתים שקידם שר הביטחון לשעבר בנט". בארגון הודיעו על כוונתם לפעול לדיון חוזר וכן ל"חקיקת חוק שאוסר על בג"ץ להתערב בנושאים ביטחוניים".

תגיות:בג"ץדביר שורקהריסת בתי מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה