חדשות בארץ

התקשורת העולמית: "ראש הממשלה הוותיק מוצא עצמו בתפקיד חדש – נאשם"

ברשת הקטארית 'אל ג'זירה' קשרו בין העובדה שהמשפט נפתח היום לבין העובדה שנתניהו מוגדר בישראל כ"בלתי-מנוצח" פוליטית מזה עשור. "ראש הממשלה שמכהן בתפקידו יותר מכל ראש ממשלה אחר בישראל - בנימין נתניהו, יכנס היום להיסטוריה כשיהיה למנהיג המכהן הראשון במדינה שנכנס למשפט"

אישומי נתניהו בעולם (צילום מסך: BBC)אישומי נתניהו בעולם (צילום מסך: BBC)
אא

בין "משפט שחיתות" ל-"נאלץ" להתייצב בבית המשפט, בישרו כלי התקשורת ברחבי העולם על פתיחת משפטו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שעומד למשפט בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000, 2000 ו-4000. זו הפעם הראשונה בתולדות המדינה שראש הממשלה מכהן תחת כתב אישום ואף עומד למשפט. קדם לו ראש הממשלה אהוד אולמרט, שמיהר להתפטר שבועיים לאחר פרסום המלצות המשטרה נגדו.

באתר של רשת פוקס ניוז השמרנית הזכירו את דבריו של נתניהו, שטען כי מדובר ב"ניסיון הפיכה שלטונית" מצד רשויות האכיפה והמשפט, שלא מרוצים מכהונתו. "משפטו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שמואשם בשלוש פרשות שחיתות מתחיל. זאת יותר מחודשיים לאחר שהתקיימה בישראל, באופן חסר תקדים, מערכת בחירות שלישית בתוך פחות משנה. נתניהו הוא ראש הממשלה המכהן הראשון שיעמוד למשפט", נכתב בערוץ.

גם בכותרת של תאגיד השידור הבריטי, ה-BBC, הזכירו שנתניהו הוא הראשון להיות במצב מורכב כזה. "ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, עומד לדין באשמת שחיתות ביום ראשון. זו הפעם הראשונה שמנהיג מכהן יעשה זאת בתולדות המדינה", נכתב.

ב'לה פיגארו', יומון שמרני מוביל בצרפת, בחרו לתאר את פתיחת משפטו של נתניהו כ"הליך דמוקרטי חסר תקדים בישראל". לפי העיתון, "משפט השחיתות של ראש הממשלה מתחיל באווירה מתוחה בבית המשפט המחוזי בירושלים. בנימין נתניהו, שביקש שלא להגיע לבית המשפט, אולץ - על ידי בתי המשפט, להשתתף בדיון הראשון שייפתח בקריאת כתב האישום". בלה פיגארו הדגישו את העובדה כי "השופטים נמצאים תחת הגנה מוגברת".

נתניהו בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ב'לה סטמפה', אחד העיתונים הנפוצים והמשפיעים ביותר בתקשורת האיטלקית – שנודע בשל פרסום קריקטורות הלועגות למוחמד, כתבו כי "ראש ממשלת ישראל עומד למשפט בפעם הראשונה בתולדות ישראל", וכי זו לה הפעם הראשונה שבישראל עומד מנהיג שמגן על עצמו במשפט. בעיתון הוסיפו כי שלוש מערכות הבחירות האחרונות התקיימו סביב נושאים "מוסריים" – משפט נתניהו והאם ראוי שנאשם בפלילים ירכיב ממשלה.

ברשת הקטארית 'אל ג'זירה' קשרו בין העובדה שהמשפט נפתח היום לבין העובדה שנתניהו מוגדר בישראל כ"בלתי-מנוצח" פוליטית מזה עשור. "ראש הממשלה שמכהן בתפקידו יותר מכל ראש ממשלה אחר בישראל - בנימין נתניהו, יכנס היום להיסטוריה כשיהיה למנהיג המכהן הראשון במדינה שנכנס למשפט. מוקף במאבטחים, נתניהו יצעד לבית המשפט המחוזי בירושלים להגן על עצמו מול סדרת אישומי שחיתות. הסצנה המהממת תדחוף את ישראל לטריטוריה פוליטית ומשפטית ותפתח תהליך שיכול לסיים, בסופו של דבר, את הקריירה של המנהיג שאי אפשר לנצח בקלפי כבר יותר מעשור".

בעיתון 'אל פאיס', הנחשב כנמנה על מחנה המרכז-שמאל של ספרד, תקפו בחריפות את נתניהו וקבעו כי ראש הממשלה יושב על ספסל הנאשמים "בגלל שחיתות שקשורה להיאחזות בשלטון". לפי הכותרת של העיתון, נתניהו עומד בפני עשר שנות מאסר. עוד נכתב כי "אם דבר לא ימנע זאת, הרכב הרשמי של בנימין נתניהו יחצה היום את רחוב צלאח א-דין, העורק הראשי של מזרח ירושלים, שנמצאת תחת כיבוש ישראלי מאז 1967. תהלוכת הרכבים - סיורי משטרה, מכוניות משוריינות של שומרי הראש והאמבולנס - שמלווים את ראש הממשלה, יעצרו לפני בית המשפט המחוזי, שם יופיע לראשונה המנהיג הפוליטי בפני שלושה שופטים שמעמידים אותו לדין על שחיתות".

ובסוכנות הידיעות האמריקנית 'בלומברג' בחרו לסכם בלקוניות: "ראש הממשלה הוותיק בישראל מוצא את עצמו בתפקיד חדש - נאשם".

תגיות:משפט נתניהותקשורת בינלאומית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה