חדשות בארץ

משפט נתניהו | מאות מפגינים ליד בית המשפט המחוזי: "משפט דרייפוס"

משטרת ירושלים נערכה לקיומן של המחאות תוך שמירה על הסדר הציבורי, והקצתה לצורך כך מתחמים נפרדים, "במטרה לאפשר את חופש המחאה והביטוי לכלל הצדדים". כל רחוב סלאח א-דין שבו שוכן בית המשפט נחסם לכניסת מפגינים. מתנגדי נתניהו מפגינים: "נאשם בפלילים אינו ראש הממשלה שלנו. נאשם שמסית נגד מערכות הצדק והחוק אינו ראש הממשלה שלנו, נאשם שמסית נגד חצי מהעם אינו ראש הממשלה שלנו"

הפגנת השמאל מול בלפור, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)הפגנת השמאל מול בלפור, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ברקע פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מפגינות בשעה זו (ראשון) שתי קבוצות בנות מאות בני אדם בעד ונגד נתניהו, שמשפטו נפתח בשעה 15:00 בבית המשפט המחוזי בירושלים. נתניהו מועמד לדין בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. פרקליטו של ראש הממשלה, מיכה פטמן, אישר בפתח הדיון כי מרשו קרא את כתב האישום והבין אותו. עם כניסתו לאולם המשפט אמר נתניהו בהצהרה לתקשורת כי כתב האישום "מופרך ותפור" וכי החקירות נגדו "זוהמו ונתפרו". כשמאחוריו שרים בכירים בממשלה, הוסיף נתניהו כי הוא עומד לבית המשפט בגו זקוף, ודרש מבית המשפט להעביר את הדיונים בשידור חי, כדי "שהציבור יראה את כל התמונה ויידע את כל האמת".

קבוצת התומכים בנתניהו, כ-200 בני אדם, התאספו ברחוב אבן אבו טאלב, הסמוך יותר למבנה בית המשפט המחוזי, כשבידיהם שלטי מחאה נגד מערכות המשפט ואכיפת החוק, עם הכותרות "רוצחי הדמוקרטיה", "מנדלבליט אתה אשם" ו"נתניהו לא לבד". אחד המפגינים קרא במגפון: "ביבי הוא הדרייפוס היהודי בארץ היהודים. שמאלנים, זה האיש שעשור שלם נתן לכם הצלחות בזירה המדינית, בכלכלה וגם בתקשורת, ואתם ממשיכים לרדוף אותו. השתלטתם על הפרקליטות לצורכי בריונות, זה לא יועיל לכם".

(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

המפגין הוסיף: "הבוקר השמיים בכו בשביל נתניהו. גשם ירד על המדינה, העם זועק והשמיים זועקים. אתם השחורים (מחאת "הדגלים השחורים" – א"פ), שמשחירים לנו את המדינה הזאת, אתם בושה וחרפה. אתם מדברים על צדק. אתם 'רק לא ביבי', אבל נתניהו, על אפכם ועל חמתכם - עד שנת 2300 יהיה כאן ראש הממשלה".

במקביל, כ-200 מפגינים נגד ראש הממשלה, שהתאגדו תחת "מחאת הדגלים השחורים", התקבצו מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. המפגינים אמרו כי "המתקפות חסרות הרסן על מערכת המשפט הן הסיבה להנפת הדגלים השחורים בכל הארץ היום". לדבריהם, "נאשם בפלילים אינו ראש הממשלה שלנו. נאשם שמסית נגד מערכות הצדק והחוק אינו ראש הממשלה שלנו, נאשם שמסית נגד חצי מהעם אינו ראש הממשלה שלנו".

לדברי שקמה שוורצמן, ממובילי מחאת הדגלים השחורים, "באנו היום להפגין פה נגד השיסוי וההסתה של ראש הממשלה המכהן ואנחנו פה כדי לוודא שהנאשם מתייצב לפתיחת משפטו וזאת על רקע ההסתה שלו נגד מערכת המשפט, החוקרים, התובעים והשופטים וגם נגד עדי התביעה. אנחנו מוחים על כך".

נתניהו בהצהרה לתקשורת לפני כניסתו לאולם הדיונים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בהצהרה לתקשורת לפני כניסתו לאולם הדיונים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד אמרה שוורצמן: "אנחנו נעקוב ונפעל כדי להציל את הדמוקרטיה הישראלית. הוא רוצה להפוך את המדינה לדיקטטורה. בזמן שהוא מתייצב למשפט הוא משסה את המשרתים שלו בממשלה והתקשורת ובעיקר משסה את היועץ המשפטי לממשלה ואת הפרקליטות ובשלב הבא את השופטים. אנו רואים בזמן אמת מדוע אסור שבן אדם שמואשם בפלילים יכהן כראש ממשלה. במקום לדאוג למיליון מובטלים הוא דואג להימלט מאימת הדין".

משטרת ירושלים נערכה לקיומן של המחאות תוך שמירה על הסדר הציבורי, והקצתה לצורך כך מתחמים נפרדים, "במטרה לאפשר את חופש המחאה והביטוי לכלל הצדדים". כל רחוב סלאח א-דין שבו שוכן בית המשפט נחסם לכניסת מפגינים.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר אתמול בריאיון ל"פגוש את העיתונות" כי אם נתניהו לא יזוכה בבית המשפט "זה יהיה העוול הכי גדול בהיסטוריה של מדינת ישראל". שר החינוך יואב גלנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "באופן לא מפתיע הצביעות של התקשורת לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה שוב חוגגת... איפה הייתה נחישות והתגייסות זו רק לפני מספר ימים, לגבי חשיפת שיחות מנדלבליט-אשכנזי?"

תגיות:משפט נתניהוהפגנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה