חדשות בריאות

טראמפ הורה לפתוח את בתי הכנסת: "אנחנו זקוקים ליותר תפילה, לא פחות"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מתח ביקורת על ההתמהמהות של מושלי המדינות בפתיחתם מחדש של מוסדות הדת, שנסגרו בשל מגפת הקורונה, ואיים לעקוף את סמכותם בנושא: "המושלים צריכים לעשות את הדבר הנכון"

טראמפ בכותל המערבי, אפריל 2018 (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ בכותל המערבי, אפריל 2018 (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הורה בסוף השבוע לפתוח מחדש את בתי הכנסת ואת שאר מוסדות הדת ברחבי ארצות הברית, שנסגרו בשל מגפת הקורונה.

בהצהרה לתקשורת, הכריז טראמפ שלשום (שישי) כי מקומות התפילה הם "מקומות חיוניים שמספקים שירותים חיוניים". הוא מתח ביקורת על מושלי מדינות, שלדבריו הגדירו בתי ממכר לאלכוהול כחיוניים אך לא נקטו בצעד דומה לגבי מקומות התפילה: "המושלים צריכים לעשות את הדבר הנכון. אני קורא להם לאפשר את פתיחתם מיד, כבר בסוף השבוע הזה. אלו מקומות שמחזיקים יחד את החברה. האזרחים דורשים זאת", הצהיר. הוא אף איים, כי אם המושלים לא יעשו כדרישתו – יפעל לעקוף את סמכותם: "באמריקה אנו זקוקים ליותר תפילה, לא פחות".

טראמפ (קרדיט: הבית הלבן)

ד"ר דברה בירקס, מתאמת כוח התגובה של הבית הלבן למשבר הקורונה, הציגה לאחר מכן את ההנחיות שגיבש הממשל לפתיחתם של מקומות התפילה. היא הבהירה, כי הפתיחה נתונה לשיקול דעתם של המושלים ומנהיגי הקהילות, וכי יש לעשות זאת בתיאום עם רשויות הבריאות המקומיות בכל מדינה.

הסמכות לפתיחתם מחדש של מוסדות הדת נמצאת בפועל בידי המושלים. דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, סירבה לספק הבהרות כיצד טראמפ מתכוון לעקוף סמכות זו. עם זאת, היא הדגישה כי הנשיא רוצה בפתיחתם של מקומות התפילה, תוך שמירה על הנחיות ההיגיינה והריחוק החברתי שפורסמו על ידי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בארצות הברית.

בתוך כך, מגפת הקורונה ממשיכה להשתולל בארצות הברית. מניין מקרי ההידבקות ברחבי המדינה עומד על למעלה מ- 1.6 מיליון, ומספר הקורבנות שגבה הנגיף מתקרב לסף ה- 100 אלף.

תגיות:ארצות הבריתבתי כנסתדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה