חדשות בארץ

אוחנה: "אני מודאג, מקווה שמשפט נתניהו לא מכור"

לקראת פתיחת משפט נתניהו, תקף השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, את מערכת המשפט: "נעשה עוול גדול – לא לנתניהו, אלא למחנה הימין"

נתניהו (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

על רקע פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתח אמש (מוצאי שבת) השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, ביקורת נוקבת על מערכת המשפט והביע חשש כי מדובר במשפט "מכור".

"אני מודאג", אמר אוחנה בריאיון לחדשות 12. "שמעתי כתבים, שכבר מעריכים מה יחליט בית המשפט. אני לא יודע אם המשפט מכור, אני מקווה מאוד שלא, אבל אני מודאג. אם אכן יתברר ששופטים מדברים עם כתבים ואומרים להם מה סביר להניח שהם יחליטו – זה חמור מאוד".

"האמון שלי במערכת המשפט מלכתחילה היה מוגבל", הוסיף אוחנה, "משום שחייתי עשר שנים בבתי המשפט וראיתי אנשים חפים מפשע מורשעים. בשנה האחרונה שלי כשר משפטים – האמון שלי במערכת המשפט לא גבר. משום שכל פעולה שעשיתי על פי חוק – בית המשפט טרפד שלא כחוק".

כזכור, במהלך חודשי כהונתו של אוחנה כשר המשפטים התגלעו עימותים סוערים בינו לצמרת המשרד, ובמיוחד מול היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. "אני חושב שיש עננה כבדה מאוד של חשדות מסביב ליועמ"ש", אמר בריאיון בהתייחסו למעורבותו של מנדלבליט בפרשת הרפז. "אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר. כאן אנחנו רואים מערכת, שמסתתרת מאחורי שורה של צווי איסור פרסום, מסתירה באפילה דברים שאנחנו שואלים למה".

"זה אינטרס של הציבור הישראלי ושל מצביעי הימין להיאבק בשחיתות הציבורית", הדגיש אוחנה ביחס להאשמות נגד ראש הממשלה. "אלא שמצביעי הליכוד לא מאמינים לתזה שיצרה הפרקליטות בהקשר הזה. אנחנו מאמינים שנעשה עוול גדול. העוול הוא לא לבנימין נתניהו, אלא למחנה הימין. מי שעומד מחר למשפט זה לא נתניהו – זה מחנה הימין". אוחנה הבהיר, כי יגיע לבית המשפט כדי לעמוד לצדו של נתניהו: "לא לבקשתו – לבקשתי, לבקשת יותר ממיליון ישראלים שהצביעו עבורו ומאמינים שנעשה לו עוול. לא עולה על דעתי שלא להגיע לשם".

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה אף היא על כוונתה להגיע לבית המשפט. "מחר, מיליוני אזרחים יעמדו לצידו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו, בבית המשפט המחוזי בירושלים", כתבה בפייסבוק. "עם ישראל אוהב ומעריך את ראש הממשלה, וזועק על העוול והרדיפה הבלתי פוסקת נגדו ונגד מה שהוא מייצג עבור רבים רבים בישראל. מחר אגיע לבית המשפט כדי לחזק את ראש הממשלה ולתמוך בו, אהיה שם כדי לייצג את מיליוני האזרחים שמאמינים בחפותו. בנימין נתניהו, אל תירא, אתה לא לבד. בעזרת ה' נעשה ונצליח".

שורה של שרים וחברי כנסת נוספים מהליכוד הודיעו כי יגיעו לבית המשפט, ביניהם השר צחי הנגבי: "ראש הממשלה חזק ואופטימי", כתב בטוויטר, "אבל גם לאדם חזק מותר לקבל חיזוקים מחבריו. מחר אגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים לחזק מנהיג וחבר ולאחל הצלחה, כי הצלחתו היא הצלחת כל העם". מאות פעילי ליכוד צפויים להתייצב מחוץ לאולם בית המשפט, כדי להביע את תמיכתם בנתניהו.

משפטו של ראש הממשלה ייפתח בשעה 15:00 באולם בית המשפט המחוזי ברחוב צלאח א-דין בירושלים. כתב האישום שהוגש נגדו כולל 3 סעיפי אישום: בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) הוא מואשם בעבירת שוחד, בעוד בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) הוא נאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

בראש הרכב השופטים, שידון בתיקים השונים, תשב השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, ואליה יצטרפו השופטים משה בר-עם ועודד שחם. פרידמן-פלדמן הייתה בין שופטי ההרכב, שהרשיע בשנת 2015 את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעבירות של קבלת דבר במרמה והפרת אמונים, במסגרת פרשת טלנסקי, וגזר עליו עונש מאסר.

תגיות:אמיר אוחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה