חדשות בריאות

תוצאות המחקר מהונג קונג: חבישת מסיכה מונעת הדבקה ב-66%

אל תיתפסו לשאננות: הקורונה עדיין כאן. המשיכו לחבוש מסיכות המכסות את הפה והאף; רחצו ידיים עם סבון; שמרו מרחק והקפידו על כל ההנחיות

  • א' סיון התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר שנעשה בהונג קונג חושף מידע חדש לגבי מידת היעילות של מסכות במניעת הדבקה בנגיף הקורונה. תוצאות המחקר מצביעות על כך שמסכות יכולות להפחית את שיעור ההדבקה ב-66% (!).

המחקר התבצע בהונג קונג, כאשר בראש צוות החוקרים עמד ד"ר יואן קווק-יון, מבכירי המדענים בתחום הקורונה, שחקר בעבר את נגיף הסארס המשתייך לאותה משפחת וירוסים.

המחקר התבצע באופן הבא: במהלך המחקר נבנו מעין מחיצות עשויות מסכות מנתחים שמוקמו בין כלובי אוגרים במתקן מבודד. בצד אחד של הכלוב היה אוגר שנשא את נגיף הקורונה ובצד השני שלושה אוגרים בריאים. החוקרים מיקמו בסמוך לכלובים מאוורר, כדי לוודא שישנו מעבר של הנגיף מהצד הנגוע לצד הבריא.

מסקנות המחקר הצביעו על הפחתה משמעותית ביותר, של יותר מ-50% בשיעור ההדבקה.

המחקר התבצע על 52 אוגרים, והתקיים בשלושה תרחישים שונים, המדמים מצבים מחיי היומיום: בתרחיש אחד מיקמו מחיצה רק בכלוב של האוגרים שנושאים את הנגיף, בתרחיש נוסף המחיצות היו רק בצד הלא נגוע, ובתרחיש שלישי לא הייתה מחיצה כלל.

לאחר 7 ימים נבדקו האוגרים הבריאים, והתברר כי 10 מתוך 15 האוגרים הבריאים (7.66%) שהיו בכלובים ללא מסיכות – נדבקו בקורונה.

לעומת זאת, מקרב האוגרים שהיו מוגנים תחת מחיצות בצד של האוגרים החולים נדבקו רק 2 מתוך 12 (7.16%)

כן נראה שכאשר המחיצה היתה רק בצד של האוגרים הבריאים, נדבקו 4 מתוך 12.

ד"ר יואן קווק-יון מאוניברסיטת הונג קונג סיכם את המחקר באומרו: "ניסוי האוגרים שלנו מראה באופן ברור שאם אוגרים או בני אדם נגועים עוטים מסכות, א-סימפטומטיים או סימפטומטיים, הם למעשה מגנים על אנשים אחרים. זוהי התוצאה החזקה ביותר שהראינו עד כה", אמר. "הפצה של הנגיף יכולה להיות מופחת ב-50 אחוזים כאשר משתמשים במסכות מנתחים, בייחוד אם נשאי הנגיף חובשים אותן", הוסיף ד"ר יואן.

עוד עלה מהמחקר כי אוגרים שנדבקו בנגיף הקורונה באופן ישיר (הוזרק להם הנגיף ישירות לגוף) סבלו מתסמינים קשים יותר בהשוואה לאוגרים שנדבקו בנגיף מבעד למחיצות.

מן המחקר עולה כי חשוב מאוד להקפיד על חבישת מסיכה, ויחד עם זאת לשמור על ריחוק פיזי באזורים ציבוריים.

"אני יודע שחבישת מסכה עשויה להיות קשה במהלך הקיץ. עצתי היא, במיוחד אם אתם בחללים סגורים שאין בהם תחלופה של אוויר, באזורים צפופים או בתחבורה ציבורית - אתם חייבים לחבוש מסכה", ממליץ עורך המחקר.

בתוך כך, רופא הילדים ד"ר ג'ואל לייבוביץ קורא: "אני רואה הרבה אנשים מסתובבים עם מסכות רק על הפה כאשר האף לא מכוסה, וזה ודאי לא מספיק. (שלא לדבר על מסיכה על הסנטר...) אנא, שמרו על עצמכם, על משפחותיכם, ועל כל מי שאתם באים עמם במגע", קורא הדוקטור בכאב.

"אסור להיכנס לשאננות משום שהמצב נראה ברוך השם טוב יותר. חייבים להמשיך ולהישמר, ולחבוש מסיכה כמו שצריך בכל מקום, ומומלץ מאד לעשות זאת גם במקומות שעל פי הכללים, לא חייבים במסיכות", מסיים הדוקטור את דבריו.

ונשמרתם. מאוד. לנפשותיכם.

הרב זמיר כהן - האם יש קשר בין ימי הקורונה לבין בשורת הגאולה?

 

תגיות:הונג קונגמסכהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה