חדשות בארץ

אמסלם: "מנדלבליט לכאורה עבריין"; ניסנקורן: "חציית קו אדום"

השר דודי אמסלם מתח ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ודרש לחקור את מעורבותו בפרשת הרפז. שר המשפטי אבי ניסנקורן הגיב: "מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום"

אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

השר דודי אמסלם תקף הבוקר (חמישי) בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וזאת בצל משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצפוי להיפתח ביום ראשון הקרוב.

אמסלם, שהתייחס בריאיון בגלי צה"ל למעורבותו של מנדלבליט בפרשת הרפז, אמר כי נתניהו טעה כשמינה את מנדלבליט ליועמ"ש, אבל הוסיף: "אני מניח שעל בסיס ההקלטות, אין מחלוקת בעם ישראל שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין".

התבטאותו של אמסלם באה על רקע חשיפת קטעים מהקלטות שיחה שהתקיימה לפני כעשור בין מנדלבליט, שכיהן אז כפרקליט הצבאי הראשי, לרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי. מתוכן דבריה של העיתונאית איילה חסון מחדשות 13, שחשפה את הציטוטים, עלה כי מנדלבליט הבטיח לכאורה לאשכנזי לפעול לסגירת התיק נגדו בפרשת הרפז.

"יש הקלטות, אנשים שמעו באוזן", הוסיף אמסלם. "לא צריך פרשנות, לא צריך שופטים עליונים, לא צריך את כל להקת השמאל, הפרשנים והפרופסורים שלה. אני שומע, מבין עברית פשוטה, מבין מה קרה שם. צריך לבדוק את מה שקורה פה".

בהתייחסו למשפט נתניהו, תקף אמסלם את ההחלטה להעמיד את ראש הממשלה: "שלב ההפיכה לא נעצר, אלא מגיע לשערי בית המשפט. אני לא מכיר מדינה אחת בעולם, שמייחסת שוחד לראש ממשלתה או למאן דהוא בעקבות סיקור תקשורתי אוהד".

שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) הגיב בחריפות על דבריו של אמסלם. "אני שב ומבהיר", כתב בטוויטר. "יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום".

חבר הכנסת שלמה קרעי, עמיתו של אמסלם לסיעה, הגיב במתקפה על ניסנקורן, והתייחס להודעתו של שר המשפטים כי לא ימנה בשלב זה ממלא מקום לפרקליט המדינה: "חציית קו אדום זה יועץ משפטי, שקיבל ממך גם את תפקיד המבקר על עצמו ומסתתר מאחורי חומה גדולה של צווי איסור פרסום שהבטחת להמשיך ולבצר אותה. נמשיך להדהד את העובדה הזו לציבור, עד שמנדלבליט יתמוך בחופש המידע גם כשזה נוגע בו, ויבקש להסיר את צו איסור הפרסום, או שילך הביתה".

תגיות:אבי ניסנקורןדודי אמסלםאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה