חדשות בארץ

יו"ר הכנסת מזהיר: "השופטים צריכים לחשב מסלול מחדש"

לאחר שקודמו בתפקיד, יולי אדלשטיין, סירב למלא את החלטת בג"ץ לכנסת את המליאה, יו"ר הכנסת יריב לוין מבהיר כי לא יאפשר להתערב בעבודתה של הרשות המחוקקת: "צריך לשים למערכת המשפט גבולות ברורים"

לוין (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)לוין (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

יו"ר הכנסת יריב לוין, שנכנס בתחילת השבוע לתפקידו, מזהיר את בית המשפט העליון לבל יתערב בסעיף בהסכם הקואליציוני המגדיר את מעמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הרוטציה כראש ממשלה חלופי. בריאיון ל"ידיעות אחרונות", שחלקים ממנו פורסמו היום (חמישי), אמר לוין כי "אם בג"ץ יתערב במעמד ראש הממשלה החלופי וראש הממשלה, זה ימוטט את הממשלה ויגרום להליכה מיידית לבחירות".

לוין – שנכנס לנעליו של היו"ר הקודם, יולי אדלשטיין לאחר שזה סירב למלא את החלטת בג"ץ לכנס את מליאת הכנסת – הצהיר בריאיון כי "השופטים צריכים לחשב מסלול מחדש". לדבריו, "צריך לשים למערכת המשפט גבולות ברורים. אני לא אאפשר את הסגת הגבול של הרשות המחוקקת. הקלות הבלתי נסבלת – שבה אפשר להתערב באופן חופשי בעבודת הכנסת, ואפשר להנחית הוראות על הבניין הזה כאילו הוא נמצא מתחת, או שהוא ברמה נחותה אל מול הרשות השופטת – זה דבר בלתי מתקבל על הדעת".

"אני לא רוצה התנגשות בין הרשויות, זה לא מועיל לאף אחד", הוסיף לוין. "אני מאמין ששופטי בית המשפט העליון הם אנשים שיש להם כוונות טובות. הם אנשים שאוהבים את מדינת ישראל לא פחות ממני, ואני מאוד מקווה שאולי בכל זאת תהיה שם איזו מחשבה שנייה. אבל אני אומר בצורה ברורה: אם נידרש לעמוד על משמר כבודה ומעמדה של הכנסת, נעשה את זה בנחישות ללא מורא".

כזכור, בנאומו הראשון במליאה, לאחר שנבחר ליו"ר הכנסת, הדגיש לוין כי "במשטר דמוקרטי תקין, שלוש רשויות השלטון מכבדות האחת את מעמדה של רעותה ואת הסמכויות המופקדות בידיה. כבוד הדדי הכרחי זה מתבטא, לפני הכל, בהימנעותה של כל רשות מהסגת גבולה של הרשות האחרת".

"הביקורת ההדדית של שלוש רשויות השלטון, האחת כלפי האחרת, היא דבר טבעי", המשיך היו"ר הנבחר. "היא אינה חיסרון של הדמוקרטיה, היא אינה מנוגדת לדמוקרטיה, אלא היא אחד מיתרונותיה הגדולים. המתח בין הרשויות, ובכלל זה המתח שבין הרשות המחוקקת לבין הרשות השופטת – אף הוא דבר טבעי. דווקא משום מתח זה, עלינו להקפיד הקפדה יתרה על כבודה של הרשות השופטת. אולם ההתערבות הגדלה והולכת של בית המשפט העליון בעבודת הכנסת ובסמכויותיה מחייבת אותנו לעמוד בנחישות על כבוד הכנסת, למנוע את הסגת גבולה ולהגן על מעמדה. "

תגיות:יריב לויןבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה