חדשות בארץ

אחרי השבעתו לשר: מרכז הבית היהודי אישר את כניסת הרב פרץ לממשלה

במשך היום התקיימה הצבעה ב-4 מוקדים ברחבי הארץ, צפון, דרום, מרכז וירושלים. מפילוח ההצבעה עולה כי 200 היו בעד, 90 התנגדו ו-6 נמנעו. פרץ מסר לאחר קבלת התוצאות כי הבית היהודי, "על אף כל רעשי רקע מסביב, מוכיחה שהיא בסיס איתן לציונות הדתית ומפלגה דמוקרטית תוססת"

פרץ, בינואר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)פרץ, בינואר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

מרכז מפלגת הבית היהודי אישר הערב (רביעי) את ההסכם הקואליציוני עם הליכוד, לפיו יחבור הרב רפי פרץ לממשלה בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ מטעם הרשימה. זאת, יומיים לאחר שהרב פרץ הושבע כשר ירושלים ומורשת בממשלה החדשה. בהצבעה, שהתקיימה באופן חשאי, הוחלט ברוב של 68% על אישרור ההסכם עם הליכוד וכניסה הבית היהודי ויו"ר המפלגה לממשלת האחדות.

במשך היום התקיימה הצבעה ב-4 מוקדים ברחבי הארץ, צפון, דרום, מרכז וירושלים. מפילוח ההצבעה עולה כי 200 היו בעד, 90 התנגדו ו-6 נמנעו. פרץ מסר לאחר קבלת התוצאות כי הבית היהודי, "על אף כל רעשי רקע מסביב, מוכיחה שהיא בסיס איתן לציונות הדתית ומפלגה דמוקרטית תוססת. שמח כי ערב חגה של ירושלים בה אנו שמחים באיחודה של העיר, מרכז הבית היהודי מצביע בעד האחדות ובעד הפיוס בעם". השר הוסיף: ברצוני להודות באופן אישי למנכ״ל המפלגה ניר אורבך על הארגון למופת של הבחירות.״

מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, מסר: "הבית היהודי זו המפלגה היחידה בציונות הדתית שמבוססת על מוסדות דמוקרטיים ושאישרה את ההסכם על ידי חבריה וחברותיה". לפי אורבך, "הציונות הדתית הממלכתית והקלאסית מיוצגת כעת בממשלה על ידי הבית היהודי וחובת ההוכחה כלפי הציבור היא עלינו. בעבודה ציבורית ופוליטית נכונה נוכל לחדש ולהרחיב את הבית".

פרץ הודיע בסוף השבוע כי הוא עוזב את סיעת ימינה, מטעמה התמודד לכנסת ה-22 וה-23, ועל כניסתו לממשלת נתניהו-גנץ בה יכהן כשר לענייני ירושלים ומורשת. בתגובה, בימינה הגישו בקשה לכנסת להתפצל מהרב פרץ: "מאחלים לו בהצלחה".

בעקבות הפיצוץ במשא ומתן בין ימינה והליכוד, ניהל הרב פרץ ביממה שקדמה לו מגעים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי ההסכם שהושג, הוא יהיה אחראי בין היתר על פרויקטים לאומיים.

תגיות:הרב רפי פרץהבית היהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה