חדשות בארץ

מועצת הביטחון דנה בסיפוח: נציגי אירופה ורוסיה מזהירים את ישראל

שגרירי מדינות האיחוד האירופי במועצה הבהירו במהלך הדיון על המזרח התיכון כי סיפוח מהווה "הפרה חמורה" של החוק הבינלאומי והזהירו מפני ההשלכות הצפויות לישראל. השגריר דנון: "אבו מאזן צריך להגיע למו"מ בירושלים במקום להפעיל טרור מדיני. יציאה מההסכמים עם ישראל תפגע בפלסטינים יותר מאשר בישראל"

שליח האו"ם מלאדנובשליח האו"ם מלאדנוב
אא

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת הערב (רביעי) לדיון סגור בנושא המזרח התיכון, במהלכו עלתה סוגיית סיפוח הגדה המערבית מצד ישראל. שגרירי מדינות האיחוד האירופי במועצה הבהירו כי מדובר ב"הפרה חמורה" של החוק הבינלאומי והזהירו מפני ההשלכות הצפויות לישראל.

לנציגים האירופיים הצטרף שגריר רוסיה במועצת הביטחון, ואסילי נבנזייה, שהתריע כי "תוכניות סיפוח עלולות לסכן את האפשרות לשלום" וכי "אין חלופה לפתרון שתי המדינות". בצל הודעת הנשיא הפלסטיני אבו מאזן כי הרשות הפלסטינית משוחררת מכל ההסכמים עם ישראל וארה"ב – לרבות אלו הנוגעים לביטחון, קרא הנציג הרוסי לשני הצדדים "להימנע מצעדים חד-צדדיים". לדבריו, הודעת אבו מאזן אמש "ממחישה את הצורך לפעול מהר".

עוד אמר נבנזייה כי על הפלסטינים לחתור לפיוס פנים-פלסטיני, בין ארגוני פתח וחמאס. "הפיוס הפלסטיני חיוני. אנו קוראים לשני הצדדים להמשיך ולשתף פעולה בנושא הקורונה. המצב בעזה מדאיג. יש להגביר את המאמצים להספקת סיוע לרצועה", אמר.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר בתגובה לדברי השגרירים בדיון כי "כל החלטה בנושא ריבונות תתקבל בממשלת ישראל בלבד תוך תיאום עם הממשל האמריקני". הוא התייחס להצהרתו של הנשיא הפלסטיני ואמר כי "אבו מאזן צריך להגיע למו"מ בירושלים במקום להפעיל טרור מדיני. יציאה מההסכמים עם ישראל תפגע בפלסטינים יותר מאשר בישראל".

עבאס במועצת הביטחון (צילום: שאטרסטוק)עבאס במועצת הביטחון (צילום: שאטרסטוק)

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אמר בדיון כי יוזמת החלת הריבונות ביהודה ושומרון יהוו "מכה אנושה לפתרון שתי המדינות ולאפשרות לחידוש המשא ומתן". "המשך האיום בסיפוח מצד ישראל של שטחים בגדה המערבית יהווה את ההפרה החמורה ביותר של החוק הבינלאומי, ינחית מכה הרסנית על פתרון שתי המדינות, ויסגור את הדלת בפני משא ומתן", אמר מלאדנוב. לדבריו, "ישראל מוכרחה להפסיק עם איומי הסיפוח".

שגרירת ארצות הברית במועצת הביטחון, קלי קראפט, אמרה בדיון כי "המועצה לא יכולה לכפות סיום לסכסוך הזה" וכי "אנחנו יכולים רק לעודד את הצדדים לשבת יחד ולקבוע כיצד הם רוצים להתקדם".

משרד החוץ של צרפת הזהיר אתמול את ישראל לבל תספח באופן חד צדדי שטחים בגדה המערבית, שכן מהלך כזה "לא יוכל לבוא ללא השלכות על היחסים של האיחוד האירופי עם ישראל". שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, אמר בהצהרה לרגל השבעת הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ כי "צרפת מוכנה לחלוטין לסייע לכל מאמץ לקדם משא ומתן בין הצדדים - הדרך היחידה לשלום, ביטחון ויציבות אזורית".

לה דריאן הדגיש כי החלטה לספח תהווה הפרה של החוק הבינלאומי ו"תערער באופן חמור על פתרון שתי המדינות". לצד זאת, הוא הוסיף כי "צרפת מברכת את בנימין נתניהו, ראש ממשלת מדינת ישראל, ואת מר בנימין גנץ, ראש הממשלה החלופי, על השבעתם ועל השבעת ממשלתם. ברוח הידידות ושיתוף הפעולה ששורה על יחסי צרפת וישראל, היא מצהירה מחדש על רצונה להמשיך ולעבוד עם הממשלה החדשה במאבק נגד הקורונה".

לגינויים נגד כוונת ישראל לספח, המעוגנת בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, הצטרפה גרמניה, שיחד עם הרשות הפלסטינית הוציאה הודעה משותפת לפיה צעד כזה הוא הפרה של החוק הבינלאומי ופגיעה בפתרון שתי המדינות. גרמניה והרשות הפלסטינית הבהירו בהודעתן כי המהלך המוסכם הוא כזה הכולל בתוכו את פתרון שתי המדינות על בסיס גבולות 1967, וכן את תמיכתן בהסדר כולל בין הישראלים לפלסטינים שייקבע במשא ומתן בהתאם למתווה שיגבש האו"ם.

תגיות:מועצת הביטחון של האו"םסיפוחישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה