חדשות בארץ

אחרי שפוטרה באמצע חופשת לידה: כץ מינה את טרנר-אייל למנכ"לית משרד האוצר

טרנר-אייל תחליף את מנכ"ל האוצר שי באב"ד, שהודיע על סיום תפקידו בתום 5 שנים. שר האוצר כץ, שמינה אותה לתפקיד מנכ"לית משרד התחבורה ב-2016, אמר כי היא "ניחנה בכל הכישורים הנדרשים כדי למלא את התפקיד החשוב והמורכב של מנכ"לית משרד האוצר בתקופה מאתגרת זו"

קרן טרנר עם השר כץ, ב-2019 (צילום: פלאש 90)קרן טרנר עם השר כץ, ב-2019 (צילום: פלאש 90)
אא

שר האוצר ישראל כץ הודיע היום (רביעי) על מינויה של קרן טרנר-אייל לתפקיד מנכ"לית משרד האוצר. טרנר-אייל כיהנה עד כה בתפקיד מנכ"לית משרד התחבורה, לאחר שביצעה בעבר תפקידים בכירים במשרד. בסוף השבוע, במהלך חופשת הלידה שלה, היא הודחה מהנהלת משרד התחבורה בידי השרה הנכנסת מירי רגב שטרם נכנסה בפועל לתפקידה, אשר החליטה למנות מנכ"ל חדש מטעמה.

טרנר-אייל תחליף את מנכ"ל האוצר היוצא שי באב"ד, שהודיע על סיום תפקידו בתום 5 שנים. שר האוצר כץ, שמינה אותה לתפקיד מנכ"לית משרד התחבורה ב-2016, אמר כי הוא "משוכנע שקרן, שמונתה על ידי גם לתפקיד מנכ"לית משרד התחבורה והיטיבה לבצע את תפקידה, ניחנה בכל הכישורים הנדרשים כדי למלא את התפקיד החשוב והמורכב של מנכ"לית משרד האוצר בתקופה מאתגרת זו, ואני מאחל לה הצלחה רבה".

כץ, בעת כהונתו במשרד החוץ (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)כץ, בעת כהונתו במשרד החוץ (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)

טרנר-אייל, בת 41, היא בעלת תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. היא החלה לעבוד באגף התקציבים במשרד האוצר, בו שימשה רכזת צוות התחבורה. ב-2011 עברה למשרד התחבורה ושימשה ממלאת מקום סמנכ"ל תשתיות ותיאום תחבורתי. כעבור שנה היא נבחרה לסמנכ"לית בכירה לתשתיות ותיאום וזמן קצר לאחר מכן היא מונתה למשנה למנכ"ל המשרד. ביולי 2016 היא מונתה למנכ"לית משרד התחבורה תחת השר כץ, והיא האישה הראשונה המכהנת בתפקיד זה. היא החזיקה בתפקיד גם לאחר שכץ עבר למשרד החוץ, ובצלאל סמוטריץ מונה לשר התחבורה.

מנכ"ל האוצר באב"ד אמור לסיים את תפקידו ב-4 ביוני. במכתב ששלח לשר האוצר הנכנס הוא התייחס למשבר הקורונה וציין כי "מאמץ זה לווה במאבקים מקצועיים נחושים ובלתי מתפשרים וכתוצאה המשק הישראלי לא הגיע לסגר מלא ונשמרה פעילות משמעותית לאורך כל התקופה".  

על פי ההודעה, באב"ד, שכבר לפני כשנה שקל לפרוש מהנהלת משרד האוצר, הציע להעמיד את ניסיונו לרשותו ולרשות ממשלת ישראל "בכדי שהעברת המקל תתבצע על הצד הטוב ביותר בתקופה מאתגרת זו". הוא הוסיף כי "בחמש השנים האחרונות ניתנה לי הזכות הגדולה ביותר של חיי לשרת את אזרחי מדינת ישראל באחד התפקידים המשפיעים והחשובים הקיימים בשירות הציבורי. אני מודה לשר האוצר, משה כחלון, על האמון שנתן בי ועל כך שאפשר לי למלא את שליחותי הציבורית בצורה הטובה ביותר, ולאשתי ולמשפחתי על התמיכה רבת השנים שבלעדיה לא הייתי יכול לבצע את התפקיד. כמו כן מאחל לשר כ"ץ הצלחה רבה במשרד האוצר. הצלחתו הצלחתנו".

תגיות:משרד התחבורהמשרד האוצרישראל כץקרן טרנר-אייל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה