חדשות בריאות

סורוקה: שחררנו את חולת הקורונה האחרונה וסגרנו את המחלקה

המהלך לסגירת מחלקת הקורונה בבית החולים סורוקה, הכוללת יחידה לטיפול באירועים מיוחדים של נפגעי הנגיף וכן יחידה ייעודית לטיפול נמרץ, באה על רקע סגירה הדרגתית של מחלקות קורונה בבתי חולים בישראל. ד"ר נשר: "אין לדעת בוודאות האם ומתי יתעורר גל תחלואה נוסף, מה תהיה עוצמתו ומשכו, אך ישנן תחזיות כי בעונת החורף צפוי גל תחלואה נוסף שישתלב עם תחלואת החורף העונתית"

צוות היחידה לטיפול באירועים מיוחדים לטיפול בחולי קורונה בסורוקה (צילום: דוברות סורוקה)צוות היחידה לטיפול באירועים מיוחדים לטיפול בחולי קורונה בסורוקה (צילום: דוברות סורוקה)
אא

בית החולים סורוקה בבאר שבע הודיע היום (רביעי) על שחרורה של חולת הקורונה האחרונה במרכז הרפואי, בעקבותיו הוחלט על סגירת היחידה הייעודית לטיפול בנפגעי הנגיף. לדברי ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה, ההחלטה על סגירת המחלקה התקבלה נוכח היקף התחלואה הנמוך באזור. "אין עוד צורך בהפעלה של מספר מחלקות ייעודיות ואני שמח לבשר שהיחידה לטיפול באירועים מיוחדים, בראשותם של ד"ר לאוניד ברסקי וגליה רוד נסגרה היום".

עם זאת, אגף ייעודי הכולל 16 מיטות אשפוז, שהוכשר מבעוד מועד לטיפול בחולי ומאובחני הנגיף יישאר פתוח ויאפשר קליטה מיידית של מטופלים במידת הצורך. במרכז הרפואי מסרו כי הם פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות להיערכות לקראת האפשרות של עליה בתחלואה.

ד"ר ליאור נשר, מומחה במחלות זיהומיות בסורוקה, הוסיף: "אין לדעת בוודאות האם ומתי יתעורר גל תחלואה נוסף, מה תהיה עוצמתו ומשכו, אך ישנן תחזיות כי בעונת החורף צפוי גל תחלואה נוסף שישתלב עם תחלואת החורף העונתית. על כן, נמשיך את ההיערכות והמוכנות שלנו ונמשיך להכשיר מחלקות למקרה הצורך".

בית החולים סורוקה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)בית החולים סורוקה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

המהלך לסגירת מחלקת הקורונה בבית החולים סורוקה, הכוללת יחידה לטיפול באירועים מיוחדים של נפגעי הנגיף וכן יחידה ייעודית לטיפול נמרץ, באה על רקע סגירה הדרגתית של מחלקות קורונה בבתי חולים בישראל. המיון הנשימתי, בתוך המחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) של סורוקה, ימשיך לפעול כדי ליצור הפרדה ככל שניתן בין חולים עם תסמינים נשימתיים עם חשד לנגיף קורונה לבין יתר החולים.

כמו כן, גם המעבדה לווירולוגיה, בין הראשונות בארץ שהחלו לפעול עם פרוץ המגיפה, תמשיך בביצוע בדיקות לזיהוי הנגיף בכדי להבטיח המשך התנהלות רציפה ובטוחה בבית החולים וכן תבצע בדיקות עבור מטופלים מהקהילה. מרפאות החוץ בבית החולים חזרו לפעילות בשילוב שירותים דיגיטליים וביקורים "און ליין" שהופעלו בתקופה האחרונה.

"חלק מהטכנולוגיות החדשניות שפותחו והופעלו ביחידות הקורונה בסורוקה, שסייעו לצוותים הרפואיים ולמטופלים, ימשיכו לשמש את הצוותים ביחידות שונות בבית החולים בהתאם לצורך", אמרו בסורוקה. בין הטכנולוגיות החדשות, הרובוט של חברת "רובוטיכאן" שפותח במיוחד למחלקת הקורונה, שהסתובב במחלקה ואפשר תקשורת ישירה מרחוק בין המטפל למטופל ללא צורך בקרבה פיזית ביניהם.

תגיות:בית החולים סורוקהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה