חדשות בארץ

תמה שביתת הרעב: הושג הסכם עם בעלי האולמות

על פי המתווה שהוצג בפגישה בין שר האוצר להתאחדות האולמות, יינתן מענק לסיוע בהשתתפות בהוצאות קבועות לקבלת מענק זה, שצפוי להגיע להיקף של עד 400 אלף שקלים. לפי משרד האוצר, עד כה הוגשו למעלה מ-250 בקשות של בעלי אולמות, ובמשרד קראו לנציגי הענף לעודד בעלי אולמות אירועים נוספים שטרם הגיש

השר כץ בישיבה עם נציגי התאחדות בעלי האולמותהשר כץ בישיבה עם נציגי התאחדות בעלי האולמות
אא

נציגי איגוד האולמות וגני האירועים סיכמו היום (רביעי) עם שר האוצר ישראל כץ על מתווה סיוע כלכלי שיאפשר את המשך פעילות הענף, שנפגע בעקבות ההנחיות לבלימת התפשטות מגפת הקורונה. בעקבות ההסכם, סיימו הנציגים את שביתת הרעב ופירקו את מאהל המחאה שהקימו מול משרד ראש הממשלה בירושלים.

שר האוצר וגורמי המקצוע פירטו בישיבה עם נציגי איגוד האולמות את כלי הסיוע שיינתנו להם, בהם מענק לסיוע בהשתתפות בהוצאות קבועות לקבלת מענק זה, שצפוי להגיע להיקף של עד 400 אלף שקלים. לפי משרד האוצר, עד כה הוגשו למעלה מ-250 בקשות של בעלי אולמות, ובמשרד קראו לנציגי הענף לעודד בעלי אולמות אירועים נוספים שטרם הגישו, והבטיחו כי כל בקשה תטופל במהירות.  

במשרד האוצר מסרו כי בנוסף לפטור של 3 חודשים מתשלום ארנונה, כץ הנחה את גורמי המקצוע לבחון יחד עם משרד הפנים כיצד ניתן לסייע בדבר טענת נציגי הענף משום ש"קיים עיוות בכך שתעריף הארנונה שלהם גבוה ביחס למלונות באופן משמעותי". כמו כן, בישיבה הובהר שענף אולמות האירועים ייכלל בקרן מסורבי אשראי שתוקם בהיקף של 4 מיליארד ש"ח. "אשראי זה צפוי לספק לבעלי האולמות את המימון הנדרש כדי לחזור לפעילות", נאמר. צעדים אלה מצטרפים לפעולות משרד האוצר לקדם את מתווה החזרה לפעילות של הענף ב-14.6 כפי שנקבע יחד עם משרד הבריאות אמש.

גפני במאהל המחאה, הבוקר גפני במאהל המחאה, הבוקר

לשם קידום הנושא, מינה שר האוצר נציג מהמשרד שיפעל מול גורמי הענף על מנת לוודא את קידום הנושאים כפי שסוכמו ויסייעו בפתרון בעיות ככל שיעלו. המתווה מגיע לאחר שאתמול אישר שר הבריאות יולי אדלשטיין את מתווה פתיחת העסקים.

נועם לוי, יו"ר התאחדות האולמות, הודה לשר כץ ש"נרתם באופן מיידי לסייע לענף האולמות וגני האירועים". לוי הוסיף כי בהתאחדות "סומכים עליו שיוציא אותנו מהמשבר העמוק ויוביל לשיונים היסטוריים בענף האירועים".

שר האוצר הוסיף: "אני מאמין בכם ורואה בכם ענף חשוב לכלכלה הישראלית. אני פועל רבות ואמשיך לפעול למענכם".

עם אישור המתווה הגיע יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים הנכנס, ח"כ משה גפני, למאהל שובתי הרעב של בעלי האולמות וביקש מהם להפסיק את שביתת הרעב. "רבות מחשבות בלב איש ועצת השם היא תקום. אחרי שסידרנו את נושא הפיצויים לבעלי האולמות בעוטף עזה, הייתי בטוח שלא אשמע מכם לפחות שנה, אבל פתאום הגיע משבר הקורונה החמור ועכשיו אנחנו מתגייסים כולם כדי לסייע לכם", אמר גפני. מארגני המחאה הודו ליו"ר ועדת הכספים ולשר האוצר כץ, שהבטיחו לסייע עם הכלים העומדים לרשותם.

תגיות:משרד האוצראולמות אירועיםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה