חדשות בארץ

ציון יום ירושלים בכנסת | לוין: "ההכרה האמריקנית בירושלים עושה צדק"

בדיון מיוחד לציון יום ירושלים, הגדיר יו"ר הכנסת יריב לוין את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים כ"עליית מדרגה נוספת". הוא דחה את הביקורת, שנשמעה לפני העברת השגרירות: "מומחים להפחדות, ירושלים בזה להם"

לוין (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)לוין (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
אא

מליאת הכנסת קיימה היום (רביעי) דיון מיוחד לציון יום ירושלים ויום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. בפתיחת הישיבה, ציין יו"ר הכנסת יריב לוין כי הוא שמח להיות היו"ר הראשון שנולד בירושלים אחרי הניצחון במלחמת ששת הימים ועל שזכה לגדול בעיר בתקופה זו: "הניצחון במלחמת ששת הימים היה קפיצת מדרגה אדירה בהיסטוריה של ירושלים. בהיסטוריה שלנו".

בהתייחסו להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים, שבוצעה במאי 2018, אמר לוין: "לפני שנתיים עלינו מדרגה נוספת, כאשר בעקבות החלטה אמיצה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ובזכות יישום אמיץ לא פחות של שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, עברה שגרירות ארצות הברית לבירתנו, ירושלים. ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל עושה צדק עם ירושלים, עם מדינת ישראל ועם האמת ההיסטורית. אני רוצה להודות מכאן פעם נוספת לנשיא טראמפ ולשגריר פרידמן על עמידתם האיתנה לצד מדינת ישראל, לצד האמת".

יו"ר הכנסת התייחס לביקורת, שנשמעה לפני העברת השגרירות לירושלים, ואמר: "לצערי, לכל עליית מדרגה כזו יש הקדמה, אותה הקדמה בדיוק. בחסות המומחים להפחדות, הפרופסורים ל'זה לא ילך', חברי מקהלת 'סליחה שניצחנו', מסבירים לנו שחבל להתאמץ, שמסוכן להעז. משכנעים אותנו שאם נשאף ליותר, נאבד את מה שיש. אומרים לנו שעדיף להישאר על המדרגה שאנו עומדים עליה, עדיף להמתין לזמנים אחרים, שה'עולם' יסכים.  אבל ירושלים בזה למומחים האלו".

סגן השר לביטחון פנים, גדי יברקן, אמר בנאומו במליאה: "כשאני חושב היסטורית אחורה, אני מנסה לדמיין את עם ישראל על כל פזורותיו בתבל לפני 80 שנה, האם הם ראו את האירוע המדהים הזה, שיש לנו כנסת משלנו, ממשלה משלנו. עם ישראל מתקבץ בארצו, ומעל הכול בירת ירושלים, בירתנו הנצחית לנצח נצחים, שאליה כל אבותינו התפללו ונשאו את עיניהם".

"ירושלים זה משהו שאי אפשר לתאר במילים למי שלא חווה גלות", הצהיר יברקן. "מי שלא נולד בגלות, מי שלא חווה אנטישמיות, לעולם לא יכול להבין את חשיבותה וגדלותה של מדינת ישראל".

תגיות:הכנסתיריב לויןיום ירושליםהרב רפי פרץגדי יברקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה