חדשות בארץ

מחדל בעלי החיים בכביש: בן 30 נהרג בהתנגשות בגמל

בן 30 נהרג סמוך לזירת התאונה שגבתה את חייו של נהג אחר שהתנגש בגמל. אור ירוק: "הכי קל להאשים את הגורם האנושי אבל לנהג שנוסע במהירות גבוהה וגמל במשקל של מאות קילוגרמים פורץ לכביש אין באמת סיכוי גדול לשרוד"

זירת התאונה בנגב (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)זירת התאונה בנגב (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אא

גבר כבן 30 נהרג הערב (שלישי) מהתנגשות בגמל במהלך נסיעה בכביש 222, בסמוך לצאלים שבנגב. מותו נקבע במקום בידי צוות מד"א שהוזעק למקום. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע וחוקר תאונות דרכים פועל במקום. זו הפעם השנייה שחיי אדם נקטלים בכביש זה בשל התנגשות בבעלי חיים, כאשר לפני 5 שנים נהרג במקום דוד כהן מהתנגשות בגמל.

הפנייה במוקד מד"א מרחב נגב התקבלה לראשונה ב-20:28. פרמדיק מד"א, יניב עובד, אמר בזירת האירוע: "כשהגענו למקום ראינו גמל שוכב על הכביש ורכב עם פגיעות קשות בחלקו הקדמי בתעלה בצד הדרך. נהג הרכב, גבר כבן 30, היה מחוסר הכרה עם פגיעה רב-מערכתית קשה מאוד. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בעשור האחרון נפגעו 376 בני אדם כתוצאה מתאונות שבהן היו מעורבים בעלי חיים, 13 מהם נהרגו ו-59 בני אדם נפצעו קשה. ב-2019 לבדה נפגעו 22 בני אדם ואדם אחד נהרג. לדברי ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, תאונות דרכים עם בעלי חיים גבו את חייהם של רבים ובכל שנה עשרות בני אדם נפגעים בתאונות מהסוג הזה. "ידוע כי בכבישי הדרום ישנה בעיה של המצאות גמלים בסביבת הכביש ואנשים רבים שילמו בחייהם בשנים האחרונות אבל כמעט ולא נעשה דבר למגר את התופעה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

קיטה הוסיף: "הכי קל להאשים את הגורם האנושי אבל לנהג שנוסע במהירות גבוהה וגמל במשקל של מאות קילוגרמים פורץ לכביש אין באמת סיכוי גדול לשרוד. הגיע הזמן לאתר את בעלי הגמלים המשוטטים ולנהוג ביד קשה נגדם כדי לשדר מסר חד וברור כי הם יישאו בתוצאות על המעשים שלהם".

ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב, מסר: "הערב לצערי הרב קיבלנו תזכורת כואבת שבעיית הגמלים וחיות המשק המשוטטות בכבישי הדרום טרם נפתרה ומהווה איום מתמיד עבור תושבי הנגב והנוסעים בכבישיה. בשל כך פעלנו לחקיקת חוק לסימון גמלים בשבב תת עורי ולהחמרת הענישה. התאונות הללו אינם גזרה משמים. בעזרת אכיפה מוגברת, תאורה בכבישים ותשתיות טובות יותר ניתן למנוע את התאונה הבאה".

דורון הזכיר את התאונה שגבתה את חייו של תושב רתמים סמוך לזירת האירוע. "לצערי, היום התרחשה תאונה קשה עם גמל שגבתה חיים סמוך למקום שבו תאונה דומה קטפה את חייו של דוד כהן ז"ל תושב כפר רתמים". הוא הוסיף: "אני סומך על משטרת ישראל ומערכת המשפט שימצאו את בעלי הגמל וימצו איתם את הדין ומשתתף בצער המשפחה".

תגיות:גמליםתאונת דרכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה