חדשות בארץ

השר לביטחון הפנים אוחנה: אמנה במהירות מפכ"ל, אך לא בפזיזות

אוחנה אמר בטקס כניסתו לתפקיד השר לביטחון הפנים כי הוא "יודע שהמשטרה משוועת ליציבות ולמפכ"ל קבוע", אך הוסיף כי "ההחלטה על מפכ"ל היא דרמטית וחשובה ובכוונתי לקבל אותה במהירות, אך לא בפזיזות"

אוחנה, היום (צילום: דוברות המשטרה)אוחנה, היום (צילום: דוברות המשטרה)
אא

במשטרת ישראל נערך היום (שלישי) טקס קבלת פנים לשר לביטחון הפנים החדש, אמיר אוחנה, שנכנס לתפקידו אמש. הטקס נערך במכללה הלאומית לשוטרים ולאחריו התקיים מפגש של השר עם סגל הפיקוד הבכיר במשטרה בראשות ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן. אוחנה אמר בנאומו כי הוא "יודע שהמשטרה משוועת ליציבות ולמפכ"ל קבוע", אך הוסיף כי "ההחלטה על מפכ"ל היא דרמטית וחשובה ובכוונתי לקבל אותה במהירות, אך לא בפזיזות" ובזמן הקרוב הוא ילמד את הנושא.

אוחנה הוסיף: "לפני שאצא בהצהרות ובתכניות אני מתכוון ללמוד. לא רק מראשי הארגונים, שרים ובכירים לשעבר, אלא גם מכם, המפקדים הבכירים בשטח. אני חושב שעשו דברים נהדרים בשנים האחרונות בנושא מעמד השוטר, יש שיפור במעמד ובתדמית – אבל צריך לעשות עוד. אני רוצה ששוטר יהיה מישהו שנושאים אליו עיניים, שמכבדים אותו. אתם תראו את זה בביקורים ובפגישות שלי אתכם – אני אוהב את משטרת ישראל".

ניצב כהן (צילום: דוברות המשטרה)ניצב כהן (צילום: דוברות המשטרה)

הוא הודה לשוטרים, תוך התעלמות מפעילות הארגון בעת משבר הקורונה. "הפעולה הראשונה שלי הייתה לבקר את הפצועים. המסר ברור – אנחנו כמדינה מחויבים לשוטרים שמסכנים את חייהם, מקריבים ונותנים את כל כולם בשביל ביטחון שלומם של האזרחים". לדבריו, "אני מצפה ומאמין שתסייעו בידי, עם מאות שנות הניסיון במגוון העשייה של משטרת ישראל שיש סביב שולחן סגל הפיקוד הכללי. בעיני, התפקיד של המשטרה הוא לא רק להגן על ביטחונם ועל שלומם של אזרחי ישראל אלא גם להגן על זכויותיהם ועל חירותם".

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס למשך כהונתו בתפקיד. "במהלך השנה וחצי האחרונות, משטרת ישראל עברה תקופה מאתגרת מאוד. יש בארגון מפקדים ומפקדות, לוחמים, שוטרים ומתנדבים, אשר נרתמים למשימות שלפתחם בנחישות, במקצועיות ובערכיות, בכל עת ובכל מקום. רק בסופ"ש האחרון, היינו עדים לסיכון הרב ששוטרי משטרת ישראל מתמודדים עמו בפעילותם. צוות בלשים מתחנת טירה שעסק בפעילות כנגד האמל"ח הלא חוקי חתרו למגע, סיכנו את חייהם ונפצעו במהלך הפעילות. מכאן אני שולח להם החלמה מהירה". עוד אמר כהן כי הארגון מורכב מתמהיל של עשרות אלפי שוטרים ושוטרות מכל קצוות האוכלוסייה בחברה הישראלית, "והם מהווים את פניה היפות של מדינת ישראל".  

תגיות:מפכ"ל המשטרהאמיר אוחנההמשרד לביטחון הפנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה