חדשות בארץ

שר המשפטים ניסנקורן: מנדלבליט ימשיך בשלב זה כמ"מ פרקליט המדינה

ניסנקורן, הודיע לנציב שירות המדינה כי בשלב זה לא ימנה ממלא מקום לפרקליט המדינה והדגיש כי בכוונתו "לבחון את האפשרויות השונות תוך היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה"

ניסנקורן, במליאת הכנסתניסנקורן, במליאת הכנסת
אא

שר המשפטים החדש, אבי ניסנקורן, הודיע היום (שלישי) כי בשלב זה לא ימנה ממלא מקום לפרקליט המדינה. ניסנקורן העביר את ההודעה לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, והוסיף כי בכוונתו "לבחון את האפשרויות השונות תוך היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה". המשמעות היא שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ימשיך לפי שעה לעמוד בראש פרקליטות המדינה, לאחר שבתחילת החודש הודיע כי ימלא את מקומו של דן אלדד, שכהונתו תמה.

בליכוד וכחול לבן הודיעו בתחילת החודש לבג"ץ כי קיצרו את תקופת ההקפאה של המינויים הבכירים בשירות המדינה למאה יום, במקום שישה חודשים כפי שנכתב בהסכם הקואליציוני, זאת, בעקבות הביקורת שמתחו השופטים על ההסכם שהגביל מינויים בטענה כי אינם קשורים לטיפול במגפה. נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות תהתה בדיון "מה הקשר בין הקורונה למינוי מפכ"ל?" לדברי מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות, סעיף זה "נוגד את המשפט המינהלי, החוק הקיים ועצמאות ראשי מערכת האכיפה".

השר הנכנס והשר היוצא (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)השר הנכנס והשר היוצא (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)

מנדלבליט מסר בחודש שעבר לנציב שירות המדינה כי קיימת מניעה משפטית להאריך את כהונתו של אלדד, אותו תקף בחריפות וטען כי בעבודתו התגלו כשלים מקצועיים וערכיים. לפי היועץ, מ"מ פרקליט המדינה הסתיר ממנו נושאים שטיפל בהם ופגישות שקיים עם שר המשפטים לשעבר אמיר אוחנה, מסר לו דיווחים לא נכונים בעניין וקידם נושאים לא דחופים באופן תמוה.

אלדד אמר בתגובה כי מנדלבליט מבקש להדיח אותו מאחר שהחל לבדוק מידע בעניינו, שהעביר לו עיתונאי חדשות 13, עקיבא נוביק. אלדד כתב: "לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה".

תגיות:אבי ניסנקורןאביחי מנדלבליטפרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה