חדשות בארץ

חום קיצוני: שיא בצריכת חשמל בכל הזמנים, עשרות נלכדו במעליות

במוקדי מד"א ברחבי הארץ נרשמה היום עלייה של עשרות אחוזים בפניות, בשל נפגעי השרב הכבד. מיום שישי נרשמו 588 פניות בנושא חולשה וסחרחורות, 293 מקרי התעלפות, 68 אנשים שהתייבשו ו-6 פגיעות חום

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

גל החום הכבד השורר בימים האחרונים ברחבי ישראל נמשך גם היום (שלישי) והוא צפוי להימשך עד לסוף השבוע, במהלכו יוסיף להיות שרב כבד עם עומסי חום כבדים עד קיצוניים בכל רחבי הארץ, וייתכן אובך. בחברת החשמל הודיעו כי בשעות הצהריים נשבר שיא צריכת החשמל בכל הזמנים, כאשר בשעה 13:55 היא עמדה על 13,809 מגוואט. השיא הקודם נרשם ביולי אשתקד, אז הוא עמד על 13,568 מגוואט.

מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, מסר כי "אנו נמצאים במצב חירום מזה כמה ימים, עובדי החברה עובדים קשה מאוד כדי להבטיח אספקת חשמל תקינה". קודם לכן הורה שר האנרגיה יובל שטייניץ לחברת חשמל להיערך לכוננות עליונה בשל מזג האוויר הקיצוני.

בראשון לציון דווח על עשרות בני אדם שנתקעו ב-20 מעליות ברחבי העיר בשל העומס על תחנת הכוח באזור שהביא להפסקות חשמל חוזרות. עיריית ראשון לציון ותחנת כבאות והצלה ביקשו מהתושבים להימנע משימוש במעליות בעקבות החום הכבד. לפי הודעת החברה לביטחון של העירייה, במוקדי החירום של מכבי האש והעירייה הצטברו 50 מקרים של תושבים שנתקעו במעליות.

כמו כן, במוקדי מד"א ברחבי הארץ נרשמה היום עלייה של עשרות אחוזים בפניות, בשל נפגעי השרב הכבד. מיום שישי נרשמו 588 פניות בנושא חולשה וסחרחורות, 293 מקרי התעלפות, 68 אנשים שהתייבשו ו-6 פגיעות חום. עד כה נפטרו שלושה אזרחים מגל החום הקיצוני. בארגון ביקשו מהציבור לנהוג באחריות ולנקוט בכל אמצעי הניתן, כדי להימנע משכחת ילדים במכוניות. במד"א קראו לאזרחים לגלות ערנות לנושא שכחת ילדים ברכבים, וביקשו לשים לב גם לילדים אחרים ששוהים במכוניות.

לפי ההנחיות שפרסם מד"א, יש להימנע מחשיפה ישירה וממושכת לחום ולשמש ולהימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, בעיקר בקרב אוכלוסיות בסיכון בהם קשישים, נשים בהריון, חולי לב, חולים במחלות ריאה וגם להקפיד על שתיית מים באופן קבוע והימצאות במקומות ממוזגים ומוצלים ככל הניתן.

תגיות:חברת החשמלמעליתמזג אוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה