חדשות בארץ

סופית: סין לא תשלח צוות לבדיקת נסיבות מותו של שגרירה בישראל

סין חזרה בה מכוונתה לשלוח לישראל צוות מיוחד, שיחקור את נסיבות מותו של השגריר דו ווי. החקירה בארץ העלתה, כי הוא מת מדום לב

השגריר הסיני דו ויי (צילום: דוברות משרד החוץ)השגריר הסיני דו ויי (צילום: דוברות משרד החוץ)
אא

סין ויתרה על כוונתה לשלוח לישראל צוות מיוחד, שיחקור את נסיבות מותו של שגרירה בארץ, דו ווי, שנמצא אתמול ללא רוח חיים בביתו בהרצליה.

על רקע תיאוריות קונספירציה שפשטו ברשתות החברתיות בעקבות מותו של השגריר, הודיע משרד החוץ הסיני בתחילה כי משלחת מטעמו תגיע לישראל כדי לערוך חקירה משלה בנושא. אלא שכאמור סין חזרה בה. על פי הסיכום שהושג עם ישראל, משרד החוץ יערוך ביום רביעי טקס פרידה מהשגריר, בטרם תוטס גופתו לבייג'ינג.

דו, בן 57, כיהן בעבר כשגריר ארצו באוקראינה. הוא הגיע לישראל בסוף חודש ינואר כדי להתחיל בתפקידו החדש. אשתו ובנו לא היו בארץ בעת מותו. להערכת גורמים רפואיים בישראל, דו מת מדום לב. בתקשורת הסינית הממסדית פורסם, כי מותו נבע מבעיה בריאותית.

שר החוץ היוצא, ישראל כץ, הביע זעזוע ממותו הפתאומי של דו והביע את תנחומיו למשפחתו ולמשרד החוץ הסיני: "השגריר דו היה דיפלומט בעל קריירה מכובדת, ובתקופת שהותו הקצרה בישראל הספיק לתרום ליחסים הבילטרליים בין שתי המדינות".

סין נמצאת בשבועות האחרונים בעין הסערה, בעקבות ההאשמות שהטיח בה הממשל האמריקני לפיהן היא טייחה את אחריותה להתפרצות מגפת הקורונה ברחבי העולם. מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו – שהגיע ביום רביעי האחרון לביקור בזק בירושלים – הזהיר את ישראל כי עליה לצמצם את המעורבות הסינית בכלכלתה, בפרט במיזמי תשתית אסטרטגיים.

בהודעת תגובה שפרסמה השגרירות הסינית ביום שישי האחרון, היא דחתה את הטענות האמריקניות והגדירה אותן כ"אבסורדיות". בתגובה, שפורסמה בג'רוזלם פוסט, נאמר כי שיתוף הפעולה העסקי מועיל הן לסין והן לישראל: "אנחנו מאמינים שהחברים היהודים שלנו יצליחו לא רק להביס את נגיף הקורונה, אלא גם את 'הנגיף המדיני', ולבחור במסלול שמשרת את האינטרסים שלהם בצורה הטובה ביותר".

ההודעה התייחסה גם לטענות הממשל בנוגע להתנהלות הסינית במשבר הקורונה: "סין מעולם לא טייחה את התפרצות הנגיף בשטחה. הקורונה הוא נגיף חדש לגמרי, שלא נצפה מעולם בהיסטוריה האנושית".

"במהלך המאבק נגד הנגיף, מומחים, רופאים ומדענים של סין נמצאים בקשר קרוב עם עמיתיהם ברחבי העולם, כולל מארצות הברית. התנהגות פתוחה ושקופה זו מוערכת על ידי מדענים ברחבי העולם. אין בסיס להאשים את סין בהעלמת מידע".

"ניסיון העבר מלמד, כי גם מגפות מלוות בקונספירציות ובמנטליות אפלה של חיפוש שעירים לעזאזל. חברינו היהודים יודעים זאת היטב", נכתב בהודעת השגרירות הסינית. עוד נטען, כי ההשתוללות הנוכחית של מגפת הקורונה בארצות הברית נובעת מ"ניהול כושל" של "פוליטיקאים אמריקנים, שהחמיצו את חלון הההזדמנויות להשתלט על הנגיף".

תגיות:סיןישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה