חדשות בארץ

סערת דוכני התפילין בתל אביב: חולדאי תובע את רגב בחצי מיליון שקל

התביעה מתייחסת לסערה שפרצה בפברואר, בתקופת מערכת הבחירות לכנסת ה-23, אז מנעה עיריית תל אביב מפעילי חב"ד להציב דוכני תפילין על יד מוסדות חינוך בנימוק שאין להציב דוכנים מכל סוג שהוא במרחק של עד מאה מטרים ממוסדות חינוך. רגב תקפה את חולדאי וכתבה אז בפייסבוק כי הוא "מונע מהיהודים להניח תפילין כאן בישראל, ברחובות תל אביב"

דוכן תפילין של חב"ד (צילום: פלאש 90)דוכן תפילין של חב"ד (צילום: פלאש 90)
אא

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הגיש היום (שני) תביעת לשון הרע בסך חצי מיליון שקלים נגד שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב, זאת, לאחר שהאשימה אותו במניעת הקמת דוכני תפילין של חב"ד בעיר. בתביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב על ידי עורכי הדין טל שפירא ומירב בר-זיק, נטען כי מדובר ב"מסע השמצות מכוון ומתוזמן שבו נוקטת הנתבעת כלפי התובע מזה זמן רב". לפי התביעה, "לא ניתן להתעלם מהעובדה שדברי הבלע והדיבה נאמרו על ידי רגב בכוונת מכוון לעורר סנסציה מול קהל משולהב בתקופת בחירות, תוך הצגת מצג עובדתי שגוי מיסודו אשר נועד לשים את חולדאי כמטרה לשנאה ולבוז".

התביעה מתייחסת לסערה שפרצה בפברואר, בתקופת מערכת הבחירות לכנסת ה-23, אז מנעה עיריית תל אביב מפעילי חב"ד להציב דוכני תפילין על יד מוסדות חינוך בנימוק שאין להציב דוכנים מכל סוג שהוא במרחק של עד מאה מטרים ממוסדות חינוך. אולם, רגב תקפה את ראש העיר וכתבה בפייסבוק כי "רון חולדאי מונע מהיהודים להניח תפילין כאן בישראל, ברחובות תל אביב". רגב הוסיפה: "הבחירות הללו הן בינינו לבין ישראלים שמנותקים מהקשר העמוק של מסורת ישראל ומנסים למחוק את היהודי שבתוכנו".

ראש העיר חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)ראש העיר חולדאי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בהמשך, במהלך כנס של פעילי ליכוד טרום הבחירות, אמרה השרה כי "זה פשוט הזוי, פה במדינת ישראל, בתל אביב, לא יאפשרו לנו להניח תפילין? איפה דבר כזה יכול להיות? פשוט בושה וחרפה". יום למחרת שיגר חולדאי מכתב לרגב ובו דרש ממנה לחזור מהאשמות, או שלא לחזור עליהן בשנית, באולטימטום לפיו הוא יגיש נגדה תביעה. רגב ענתה לו בעמוד הפייסבוק שלה: "חולדאי, אתה לא מאיים עליי, התביעה שלך לא מפחידה אותי. מי הסמיך אותך למנוע מיהודים להניח תפילין במרחב הציבורי?"

לטענת עורכי דינו של חולדאי, רגב "הכפישה את שמו בפני אולם מלא בפעילי ליכוד, תוך שהיא מייחסת לו אמירות ומעשים שלא היו ולא נבראו, והכל במטרה לעשות הון פוליטי על גבו". עוד טענו כי רגב "לא הסתפקה בכך, והוסיפה לפרסם את אותן אמירות פוגעניות ומכפישות פעם אחר פעם".

רגב (צילום: דוד כהן, פלאש 90)רגב (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

חולדאי הבהיר בתביעתו כי הדברים שייחסה לו השרה "אינם אמת" וכי הדברים נאמרו ללא שמץ יסוד או תשתית עובדתית והם מהווים "עלילה והצאת דיבה חמורה מאין כמוה". זאת, בנימוק שהוא שם לו למטרה כראש עיר לקדם את חופש הביטוי ולאפשר לכל אחד להביע את דעתו להפיץ את רעיונותיו ואמונתו במרחב הציבורי, "ויעידו על כך הדוכנים הרבים הפזורים ברחבי העיר, ובהם דוכנים להנחת תפילין".

מגבלת 100 המטרים שבגינו אסרה העירייה את הצבתן של דוכני התפילין סמוך למוסדות חינוך נובעת, לדבריו, מהרצון "לאפשר לילדי העיר מרחב בטוח ונקי מהשפעות בכניסתם לבית הספר וביציאתם משם". משכך, "לא ניתן להתעלם מהעובדה שדברי הבלע והדיבה נאמרו על ידי הנתבעת בכוונת מכוון לעורר סנסציה מול קהל משולהב במהלך תקופת הבחירות, תוך מצג עובדתי שגוי מיסודו, אשר נועד לשים את התובע כמטרה לשנאה ולבוז, תוך פגיעה בכוונה תחילה בשמו הטוב ובמוניטין הרב שצבר".

חולדאי הוסיף כי העובדה שהתקרית נעשתה ערב הבחירות מראה כי אצל רגב, "המטרה מקדשת את כל האמצעים, ובעבור 'זמן מסך' נוסף היא אינה בוחלת, במודע, בהפצת 'פייק ניוז' והסתה פרועה, תוך התעלמות מוחלטת מההשלכות החמורות העלולות להיות לדבריה, כמי שממלאת תפקיד של שרה בממשלת ישראל, על כל המשתמע מכך".

תגיות:רון חולדאימירי רגבתפיליןתל אביבתביעת לשון הרע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה