חדשות בריאות

משרד הבריאות: נמשך השיפור בנתוני תחלואת הקורונה

57 חולים נמצאים במצב קשה, מתוכם 47 מחוברים למכונות הנשמה. קצב ההדבקה עומד על הכפלת מניין החולים בכל 44 ימים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

נמשך השיפור בשיעורי תחלואת הקורונה בישראל. על פי העדכון שמסר הבוקר (שני) משרד הבריאות, ביממה האחרונה נוספו 14 בני אדם לרשימת הנדבקים, שמספרה הכולל מאז ראשית ההתפרצות עומד על 16,621. מאז אמש, לא אובחנו חולים חדשים. מניין הקורבנות שגבה הנגיף לא השתנה, ועומד על 272.

מתוך 3,335 החולים הפעילים, 57 נמצאים במצב קשה, ו- 47 מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 39 חולים מוגדר בינוני. קצב ההדבקה עומד כעת על הכפלת מניין החולים בכל 44 ימים. 30 חולים הצטרפו לרשימת המחלימים, שמספרם הכולל עלה ל- 13,014.

מבין החולים הפעילים, 167 מאושפזים בבתי חולים ו- 3,168 שוהים בבתי מלון או נמצאים בטיפול ביתי. אתמול בוצעו 4,344 בדיקות לאבחון קורונה.

במשרד הבריאות הבהירו כי בניגוד לפרסומים שונים, המתווה לפתיחתם מחדש של בתי הכנסת לא עבר עדיין בהחלטת ממשלה: "המתווה צפוי לעבור רק בכפוף לאישור הממשלה ולפי כללי התו הסגול, הליך שיתקיים בימים הקרובים". הודעת המשרד נמסרה בעקבות הדיון שנערך אתמול בסוגיה, בהשתתפות נציג המל"ל, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ונציג מטעמו של שר הפנים אריה דרעי. על פי המתווה שגובש בדיון, בתי הכנסת ייפתחו רק עם מתפללים קבועים, תוך שמירה על הפרדה של מושב בין כל שני מתפללים. המתפללים יחויבו לעטות מסכות בכל זמן התפילה. סידורים ותשמישי קדושה יובאו מהבית, ובכל בית כנסת ובית תפילה ימונה "גבאי קורונה", שתפקידו יהיה לאכוף את ההנחיות.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הגיב על דברים שאמר אמש שר הבריאות היוצא, יעקב ליצמן, בהם טען כי המנכ"ל גרם ל"בהלת יתר" כשהתריע מפני חשש לעשרת אלפים קורבנות. "אני מכבד מאוד את השר ליצמן, וגם את דעותיו ותרומתו המאוד רבה למלחמה בנגיף", אמר בריאיון לאולפן ynet. "אני מאמין שלאורך כל הדרך גם פעלנו בחוכמה, וגם הצלנו חיים של אלפים רבים של ישראלים". בר סימן טוב הוסיף, כי ללא הצעדים שננקטו, תמונת התמותה הייתה "אחרת לגמרי".

"אני מעדיף תמיד להיות חכם בהסתכלות קדימה, ולא חכם בהסתכלות אחורה. תסתכלו מה קורה בקרב קהילות יהודיות מסביב לעולם – אם זה בניו יורק, בצרפת, באנגליה או במקומות אחרים. זה לא הגנטיקה ולא השמש. ישראל היא מדינה צפופה וקטנה, ואני חושב שכולנו כחברה צריכים להיות מאוד גאים בהישג הזה, ולצד הגאווה להיזהר מאוד ממלכודת השאננות. זה לא חלף, הסכנה עדיין כאן, ואם לא נקפיד על הכללים – זה יחזור", סיכם בר סימן טוב.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה