חדשות בארץ

מנהיגי העולם מברכים את נתניהו וגנץ: "ברי מזל שיש לנו בעלת ברית חזקה"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בירך על הקמת ממשלת נתניהו-גנץ ובהודעה מטעמו נאמר כי הוא מעריך את היחסים שנרקמו בין שתי המדינות, "המאפשרים דיון ופתרון סוגיות מורכבות על סדר היום של שתי המדינות ועל סדר היום הבינלאומי"

נתניהו ופוטין בכנס השואה בינואר, בישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ופוטין בכנס השואה בינואר, בישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנהיגים בעולם הגיבו היום (ראשון) להשבעתה של הממשלה בישראל, שהוקמה כעבור שנה וחצי של משבר שלטוני חריף, שכמותו לא ראו אזרחי המדינה, שנאלצו להצביע שלוש פעמים – ללא השגת הכרעה. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שזכה לכונן את ממשלתו החמישית הודות לשיתוף הפעולה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ שנשבע היום אמונים כראש ממשלה חלופי יחד עם נתניהו, התברך מפי מנהיגים זרים, שהדגישו את יחסי מדינותיהם עם ישראל.

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, כתב בציוץ בעברית בחשבון הטוויטר שלו: "מזל טוב ידידי, בנימין נתניהו, על הקמת ממשלתך החמישית בישראל. אני מאחל לך ולבני גנץ הצלחה רבה ומצפה להמשך שיתוף פעולה הדוק עם הממשלה החדשה, ולחיזוק השותפות האסטרטגית בין הודו לישראל". נתניהו הגיב למודי: "תודה לך חברי היקר ראש ממשלת הודו! נמשיך לחזק את היחסים החשובים בינינו".

נתניהו ופומפאו בשבוע שעבר, בירושלים (צילום: ממשלת ארצות הברית)נתניהו ופומפאו בשבוע שעבר, בירושלים (צילום: ממשלת ארצות הברית)

גם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בירך על הקמת ממשלת נתניהו-גנץ ובהודעה מטעמו נאמר כי הוא מעריך את היחסים שנרקמו בין שתי המדינות, "המאפשרים דיון ופתרון סוגיות מורכבות על סדר היום של שתי המדינות ועל סדר היום הבינלאומי". פוטין הוסיף כי הוא "מקווה שהממשלה החדשה בהנהגתך תמשיך בקו פיתוח היחסים בינינו. הדבר משרת את האינטרס של אזרחי רוסיה ואזרחי ישראל, ומסייע להשגת השלום, הביטחון והיציבות".

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, כתב בטוויטר: "אנחנו מברכים בחום על כינון הממשלה החדשה בישראל. אנו ברי מזל שיש לנו בעלת ברית ושותפה כה חזקה, ונמשיך לעבוד במרץ להבטחת הביטחון והשגשוג של אזרחינו". לפומפאו הצטרף שגריר וושינגטון בישראל, דייויד פרידמן, שאיחל "מזל טוב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לראש הממשלה החלופי, בני גנץ, ולאזרחי ישראל לרגל כינון הממשלה החדשה". פרידמן אמר כי ארצות הברית מצפה "להעצים את שיתוף הפעולה והקשר החזק והבלתי נפרד בין המדינות".

גם קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, בירך: "ברכות לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. אני מצפה בכיליון עיניים להעמיק את הקשר המצוין בין אוסטריה וישראל. נמשיך במאמץ המשותף במאבק באנטישמיות על כל צורותיה. אני מבקש לברך גם את ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בני גנץ". הוא הוסיף כי כפי שהצהיר בעבר, "ביטחונה של ישראל אינו ניתן לערעור מבחינתנו".

תגיות:ולדימיר פוטיןבני גנץהממשלה ה-35

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה