חדשות כלכלה

למרות משבר הקורונה: חברת S&P אשררה את דירוג האשראי של ישראל

חברת הדירוג הבינלאומית אשררה את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של AA-, והותירה את תחזית הדירוג על "יציבה". שר האוצר היוצא, משה כחלון: "חברות הדירוג ממשיכות להאמין בכלכלת ישראל". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הישג עצום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר היוצא, משה כחלון (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר היוצא, משה כחלון (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

חברת דירוג האשראי הבינלאומית "סטנדרד אנד פורס" (S&P) הודיעה בסוף השבוע, כי החליטה לאשרר את דירוג האשראי של מדינת ישראל על החוב במטבע חוץ ברמה של AA-. בנוסף, הותירה החברה את תחזית הדירוג על "יציבה".

נציגי חברת הדירוג הדגישו בהודעתם את חוזקות הליבה של דירוג האשראי של ישראל. אלו כוללות, לדבריהם, כלכלה מגוונת, חשבונות חיצוניים חזקים, נתוני מאקרו כלכליים איתנים ומסגרת מוניטרית גמישה. שתי המגבלות העיקריות של הדירוג נותרו נטל החוב הגבוה יחסית וכן סיכונים גיאו-פוליטיים.

נציגי החברה ציינו בנוסף, כי למרות האתגרים הפיסקליים שנוצרו בשל משבר הקורונה והמשבר הפוליטי שנמשך כשנה וחצי, הם צופים כי המחויבות למשמעת פיסקלית תגבר מיד עם הקמת הממשלה, וכי צעדים אלו יהיו בראש סדר העדיפויות של קובעי המדיניות. לדבריהם, יעילות המערכת המוסדית והשלטונית בישראל צפויה לאזן את השלכות מערכות הבחירות האחרונות ותתרום להמשך מדיניות מאקרו כלכלית אחראית.

בחברת דירוג האשראי העריכו, כי המשבר עלול לפגוע בכלכלת ישראל בשיעור ממוצע של 5.5% בשנת 2020 – וזאת לראשונה מזה שני עשורים. עם זאת, הוסיפו, הכלכלה מסוגלת להתגבר על המשבר ולחזור למסלול הצמיחה שהיה לפני פרוץ משבר הקורונה. להערכתם, בשנת 2021 הכלכלה עשויה להתאושש ולצמוח ביותר מ- 6%.

בהודעת אשרור הדירוג נכתב, כי על רקע המשבר ביצעה ממשלת ישראל מהלכים פיסקאליים ומוניטריים בהיקף של 7.5% מהתמ"ג, שיתרמו להתאוששות המשק במהרה ולחזרתו למסלול הצמיחה הטבעי. כמו כן, בעקבות הקמת ממשלת אחדות תמה תקופת אי הוודאות וחזרה היכולת לבצע מהלכים משמעותיים ארוכי טווח. האנליסטים של החברה הבינלאומית העריכו, כי עם ביצוע צעדים פיסקליים על ידי הממשלה, הגירעון ירד ל- 5% בשנת 2021 ויחזור ליעד של מתחת ל- 3% בשנים 2022-2023.

שר האוצר היוצא, משה כחלון, הגיב: "עד פרוץ משבר הקורונה, הכלכלה הישראלית נסקה והגיעה למצב הטוב ביותר בתולדותיה. המצב הכלכלי הטוב אפשר לנו לנהל מדיניות כלכלית, שהובילה לצמצום הפערים החברתיים תוך חיזוק מעמד הביניים. אני שמח לראות כי חברות דירוג האשראי, על אף משבר הקורונה העולמי, ממשיכות להאמין בכלכלת ישראל וביכולתה לשוב לאיתנות פיננסית".

החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, הוסיף: "אשרור הדירוג של מדינת ישראל על ידי חברה נוספת תוך כדי המשבר משקף את אמון חברות הדירוג והגופים הבינלאומיים בכלכלת ישראל, ומדגיש את התמודדותה הטובה של המדינה הן במישור הבריאותי והן במישור הכלכלי. כמו כן, מצוינת הגישה המיטבית של מדינת ישראל לשווקי ההון כפי שהשתקפה בהנפקות האחרונות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה כי "‏ההחלטה של חברת S&P לאשרר את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה הגבוהה של AA- היא הישג עצום למדינת ישראל והבעת אמון במדיניות הטיפול בקורונה ובניהול הכלכלי שאנחנו מובילים למען אזרחי ישראל".

תגיות:משה כחלוןדירוג אשראי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה