חדשות בארץ

נתניהו לאחר ההשבעה: הממשלה תמלא את ימיה ותפתיע את העיתונאים

נתניהו סיפר על חלוקת התיקים והמשרות בממשלה, שהביאה למרד בליכוד ולביקורת פומבית עליו. "לא ישנתי הלילה, לא עצמתי עין. זה מעשה המרכבה הכי קשה שהכרתי. יש לנו הרבה אנשים מוכשרים ומעט מקומות יחסית כי זו ממשלה שוויונית, ולכן היה צריך לבחור"

נתניהו וגנץ לאחר ההשבעה (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)נתניהו וגנץ לאחר ההשבעה (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בתום השבעת הממשלה ה-35 בהנהגתו ובהנהגת יו"ר כחול לבן בני גנץ כי "הממשלה תמלא את ימיה ותמשיך להפתיע את הכתבים". על פי ההסכם הקואליציוני, ב-17 בנובמבר 2021 ייכנס גנץ לתפקיד ראש הממשלה, ואילו עד אז יישא בתואר ראש הממשלה החלופי שיזכה אותו במעון רשמי ושאר כיבודי שרד.

הממשלה, המרכיבה 35 חברים – מספר חסר תקדים בתולדות ישראל – הוקמה כעבור שנה וחצי של משבר פוליטי חריף שהביא לשלוש מערכות בחירות ללא הכרעה. אחר הצהריים היא קיבלה את אמון הכנסת, ש-73 מחבריה תמכו בה ו-46 התנגדו.

(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

"היו שתי אפשרויות - או ממשלת אחדות לאומית או בחירות, שהיו כרוכות בהוצאה של מיליארדי שקלים ודחיקה של מדינת ישראל אל הבלתי נודע", אמר נתניהו בריאיון לגל"צ לאחר ההשבעה. "זו מדינה מן המתקדמות בעולם שיש בה מן האתגרים הגדולים בעולם והדרך היחידה לטפל בזה הייתה ממשלת האחדות".

נתניהו הוסיף: "אני לא מזלזל בעלות הנוספת של הקמת ממשלת אחדות, אבל העלות הזאת, 85 מיליון שקלים בשנה, היא נמוכה בהרבה מ-2 מיליארד השקלים שהיו עולות לנו בחירות נוספות. בפיזיקה של הפוליטיקה בישראל היציבות נקנית על ידי ממשלות רחבות. אני למדתי את הלקח הזה על בשרי".

ראש הממשלה התייחס להחלטת מפלגת ימינה שלא לחבור לקואליציה, ובמקום זאת ללכת לאופוזיציה בטענה שנתניהו לא מעוניין בהם. "מאוד הצטערתי על כך, אני חושב שמקומם הטבעי הוא בתוך הממשלה", אמר נתניהו. "הם דיברו על הצורך של הציונות הדתית, הצענו להם את משרד החינוך, את משרד ירושלים את סגן השר שמטפל בחטיבה להתיישבות גם בשירות לאומי ובמכינות הקדם צבאיות - הכול. אני לא טרקתי את הדלת".

(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)(צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

נתניהו סיפר על חלוקת התיקים והמשרות בממשלה, שהביאה למרד בליכוד ולביקורת פומבית עליו. "לא ישנתי הלילה, לא עצמתי עין. זה מעשה המרכבה הכי קשה שהכרתי. יש לנו הרבה אנשים מוכשרים ומעט מקומות יחסית כי זו ממשלה שוויונית, ולכן היה צריך לבחור", אמר. "העיקרון הראשון שהחלטתי זה לתת עדיפות לשרים מכהנים, והעיקרון השני היה לדבר עם האנשים. אמרתי להם: או זה או כלום. בסופו של דבר יצאה תוצאה טובה מאוד למדינת ישראל".

בסוף דבריו התייחס לראשונה לתלונה שהגיש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על הטרדות ואיומים. "אינני רוצה לראות התקפות על אף אחד, לרבות בני משפחתי", השיב נתניהו לשאלה בנושא.

תגיות:בני גנץהממשלה ה-35

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה