חדשות בארץ

הושלמה חלוקת התיקים: חוטובלי – שרת ההתיישבות, הנגבי – שר במשרד ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את השרה ציפי חוטובלי לשרה במשרד לענייני התיישבות. השר צחי הנגבי יכהן כשר במשרד הממשלה, ובהמשך צפוי להחליף את חוטובלי, שאמורה לצאת לשליחות דיפלומטית בחו"ל

הנגבי (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)הנגבי (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

לקראת השבעת הממשלה החדשה, השלים ראש הממשלה בנימין נתניהו בצהריים (ראשון) את פאזל חלוקת התיקים בין חברי הליכוד, כשהחליט למנות את השרה ציפי חוטובלי לתפקיד שרת ההתיישבות. חוטובלי תהיה גם שותפה בצוות הישראלי-אמריקני להחלת הריבונות על בקעת הירדן ועל ההתיישבות ביהודה ושומרון.

"אני שמח לבשר, כי החלטתי למנות את השרה ציפי חוטובלי לתפקיד שרת ההתיישבות", מסר נתניהו. "השרה חוטובלי תהיה שותפה חשובה במהלך ההיסטורי שנוביל להחלת הריבונות על ההתיישבות ביהודה ושומרון, ובד בבד היא תדאג ותטפל בכל העניינים החשובים לציונות הדתית המהווה חלק חשוב בתנועת הליכוד. בתפקידה השרה חוטובלי תהיה אחראית על החטיבה להתיישבות, הגרעינים התורניים, המכינות הקדם צבאיות והשירות הלאומי".

חוטובלי מסרה בתגובה: "אני מודה לראש הממשלה על האמון והזכות להיות שותפה באירוע ההיסטורי של החלת הריבונות על יהודה ושומרון, כשרת ההתיישבות. הליכוד הוא הבית של הציונות הדתית, ואני שמחה לייצג את הציבור הנפלא הזה בליכוד. הגרעינים התורניים והשירות הלאומי הם חלק בלתי נפרד מהאינטרסים החיוניים של החברה הישראלית, ואני שמחה שיחד נוכל לחזק את ההתיישבות הן ביהודה ושומרון והן בפריפריה".

לחוטובלי הוצע להתמנות בהמשך לתפקיד שגרירת ישראל בבריטניה, אך היא טרם נתנה את תשובתה להצעה. אם תיענה בחיוב, יחליף אותה במשרד ההתיישבות השר צחי הנגבי, שמונה בשלב זה לתפקיד שר במשרד ראש הממשלה. הוא יפעל יחד עם חוטובלי להקים את המשרד החדש לענייני התיישבות. במקביל הוא ימשיך לכהן כמשקיף בקבינט המדיני-ביטחוני, ייצג את ישראל בוועידת המדינות התורמות באו"ם, וישמש כנציג ישראל במשא ומתן עם הוותיקן והכנסיות.

הנגבי, הוותיק מבין חברי סיעת הליכוד בכנסת, הודה לראש הממשלה: "אני גאה לשאת באחריות לקידום מפעל ההתיישבות, בתקופה שבה יוגשם חזון החלת הריבונות בחבלי המולדת. ההתיישבות והחלוציות הן יסוד הציונות, ואין זכות גדולה מזו שהוענקה לי לקדם יעד חשוב זה. במקביל, אמשיך להיות שותף לדיוני הקבינט הביטחוני מדיני, שמשקלו בשנים הקרובות יהיה רב מתמיד".

מוקדם יותר היום, הודיע נתניהו כי ראש עיריית ירושלים לשעבר, חבר הכנסת ניר ברקת, לא ימונה לשר בממשלה החדשה. "ניר ברקת ראוי לתפקידים בכירים הן בליכוד והן בממשלה", מסר. "לצערי הרב, זה לא הסתייע לפני השבעת הממשלה. אעשה מאמץ גדול לשלב את ח"כ ברקת לתפקיד בכיר בממשלה בהמשך הדרך".

בתגובה להחלטתו של נתניהו, כתב ברקת בטוויטר: "אני מברך על הקמת הממשלה החדשה, ושמח שתרמתי את חלקי למען המטרה, גם אם לא אכהן כשר. אני רץ למרחקים ארוכים, ואמשיך לפעול בכל כוחי למען המדינה האהובה שלנו בכנסת ובכל תפקיד אותו אמלא בעתיד".

מאוכזב נוסף מבין חברי הכנסת של הליכוד הוא סגן השר אבי דיכטר, שכתב על כך בפייסבוק: "בכנסת הבאה אמלא את תפקידי בגאווה ובגאון כחבר כנסת מן המניין. לצערי, ראש הממשלה נתניהו החליט שלא למנות אותי כשר בממשלתו. גם בשיחתנו הלילה לא שמעתי נימוק שיכול לשכנע אותי או כל אדם אחר, מדוע לא נמצאתי ראוי על ידו לתפקיד של שר ולחבר קבינט ביטחוני".

"עשרות אלפי אנשים, בהם מתפקדי ליכוד רבים ומצביעי ליכוד, תמהים איך זה קורה שנתניהו החליט כך למרות מיקומי בעשירייה ברשימת הפריימריז, ומהעובדה שכיהנתי פעמיים כשר בממשלה וראש שב"כ לשעבר", המשיך דיכטר. "יחד עם זאת, אני איש ליכוד ואדם ממלכתי המכבד החלטות שקיבל מי שהסמכות בידו, ולכן אתמוך בממשלה שבה מכהנים לא מעט מחבריי הקרובים בליכוד ובכלל, ומאחל להם בהצלחה".

גם בכיר הליכוד גדעון סער לא יכהן כשר בממשלה. "זאת זכות גדולה לשרת את עם ישראל ומדינת ישראל כחבר כנסת", כתב הבוקר בטוויטר, לאחר פגישה לילית עם ראש הממשלה. סער, שהתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד, הוסיף מאוחר יותר: "עקב פניות עיתונאים וכדי למנוע פרסומים שגויים: ההצעה היחידה, לה סירבתי בנימוס, היא לכהן כשגריר באו"ם ובוושינגטון, וזאת עוד במוצאי שבת 9 במאי. אשרת את חברי הליכוד שבחרו בי ואת הציבור כולו בכנסת ישראל".

תגיות:ציפי חוטובליצחי הנגביבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה