חדשות בארץ

אלקין מונה לשר להשכלה גבוהה ולמשאבי המים

בחציה השני של הקדנציה, יכהן אלקין כשר התחבורה. השר יובל שטייניץ יישאר במשרד האנרגיה. חבר הכנסת גדעון סער לא ימונה לשר: "אשרת את חברי הליכוד שבחרו בי ואת הציבור כולו בכנסת ישראל"

אלקין (צילום: David Cohen/Flash90)אלקין (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 10:58)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקרב לסיום מלאכת חלוקת התיקים בליכוד. הוא הודיע הבוקר (ראשון) על החלטתו למנות את השר זאב אלקין לתפקיד השר להשכלה גבוהה ומשלימה ולתפקיד השר למשאבי המים. בחציה השני של הקדנציה יכהן אלקין כשר התחבורה.

אלקין יהיה גם חבר בקבינט המדיני-בטחוני, ממלא מקום ראש הממשלה בראשות קבינט עלייה, קליטה ותפוצות והשר האחראי על ארגון 'נתיב' (לשכת הקשר). במקביל, הוא ימשיך לעמוד בראש הוועדות המשותפות עם ממשלות רוסיה, אוקראינה, קזחסטן ואזרבייג'ן. בנוסף, הטיל נתניהו על אלקין לרכז את הטיפול בבית הדין הבינלאומי בהאג. 

בהודעה שנמסרה מלשכתו של נתניהו, צוין כי המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה יכלול את: הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת), המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), החברה למתנ"סים, יד ושם, וכן את האגפים הבאים ממשרד החינוך: אגף חינוך מבוגרים, אגף תרבות יהודית, מינהל חברה ונוער (ללא היחידות הקשורות באופן ישיר לחינוך הפורמלי) ואגף בכיר לקשרי חוץ ויונסקו. המשרד למשאבי המים יכלול את: רשות המים, מקורות, תאגידי מים וביוב וכל נושאי המים שהיו באחריות משרד האנרגיה.

"השר אלקין הוביל מהפכה בתחום הגנת הסביבה ובצמצום זיהום האוויר מתחבורה. כמו כן, תרם רבות לפיתוח העיר ירושלים בהיקפים חסרי תקדים", אמר נתניהו. "השר אלקין ימשיך להיות גורם מרכזי בקבינט ובליווי הקשרים עם רוסיה".

בתגובה למינוי, אמר אלקין: "אני מודה לראש הממשלה על האמון, ואמשיך לשרת את הציבור נאמנה במסגרת תפקידיי השונים בממשלה החדשה בתחומי ההשכלה הגבוהה והמשלימה ותחום משאבי המים במחצית הראשונה של הקדנציה, ובתחום התחבורה במחצית השנייה. אמשיך לתרום בקבינט המדיני-בטחוני ובליווי הקשרים עם רוסיה, אוקראינה ומדינות נוספות מחבר העמים".

מוקדם יותר הבוקר, הודיע נתניהו על החלטתו למנות את השר יואב גלנט לשר החינוך. גלנט, שהתמודד על התפקיד מול חבר הכנסת ניר ברקת, יהיה גם חבר בקבינט המדיני-בטחוני. במהלך הלילה החליט נתניהו, כי השרה גילה גמליאל תחליף את אלקין בראשות המשרד להגנת הסביבה.

בכיר הליכוד גדעון סער, שהתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד, נפגש עמו הלילה. הבוקר הודיע, כי לא ימונה לשר בממשלה. "זאת זכות גדולה לשרת את עם ישראל ומדינת ישראל כחבר כנסת", כתב בטוויטר. מאוחר יותר הוסיף: "עקב פניות עיתונאים וכדי למנוע פרסומים שגויים: ההצעה היחידה, לה סירבתי בנימוס, היא לכהן כשגריר באו"ם ובוושינגטון, וזאת עוד במוצאי שבת 9 במאי. אשרת את חברי הליכוד שבחרו בי ואת הציבור כולו בכנסת ישראל". בכירים נוספים בליכוד, שטרם שובצו בפאזל התיקים של הליכוד, הם השר צחי הנגבי, סגן השר אבי דיכטר וחבר הכנסת ניר ברקת. ציפי חוטובלי צפויה להתמנות לשרה במשרד חדש לענייני התיישבות.

בתוך כך, נתניהו החליט כי שר האנרגיה יובל שטייניץ ימשיך בתפקידו במשרד זה, שסמכויותיו בתחום המים הועברו למשרד החדש בראשו יעמוד אלקין. נתניהו, שהודיע הלילה לשטייניץ כי לא ימשיך בתפקידו, שינה את דעתו בשל הביקורת שנמתחה על החלטתו. בהודעה שפרסם, אמר ראש הממשלה: "שמח לבשר כי השר שטייניץ ימשיך להיות שותף מרכזי בממשלה שתוקם, בתפקידו כשר האנרגיה. השר שטייניץ הוביל את גיבוש מתווה הגז ויישומו כחלק מהפיכתה של מדינת ישראל למעצמת אנרגיה. כמו כן, קידם את הרפורמה ההיסטורית במשק החשמל".

תגיות:זאב אלקיןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה