חדשות בארץ

חלוקת התיקים: גלנט למשרד החינוך, גמליאל השרה להגנת הסביבה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על החלטתו למנות את יואב גלנט לשר החינוך. גילה גמליאל תעמוד בראשות המשרד להגנת הסביבה, ואלי כהן מונה לשר המודיעין. שר האנרגיה יובל שטייניץ לא ימשיך בתפקידו

גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (ראשון), כי החליט למנות את יואב גלנט לשר החינוך הבא של מדינת ישראל. כמו כן, גלנט יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני.

"אני שמח לבשר כי החלטתי למנות את השר גלנט לתפקיד שר החינוך הבא של מדינת ישראל", מסר נתניהו. "השר גלנט פעל רבות למען ביטחון ישראל בתפקידיו השונים בצה"ל, וכיום כחבר בקבינט המדיני ביטחוני. כמו כן, חיזק וקידם רבות את נושא הדיור בישראל בתפקידו כשר הבינוי והשיכון, ופעל רבות לעידוד העלייה לארץ בתפקידו כשר העלייה והקליטה. למדינת ישראל אתגרים רבים, ויחד נמשיך לפעול לביצור חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל".

בתגובה למינויו, אמר גלנט: "אני מקבל על עצמי את תפקיד שר החינוך של מדינת ישראל מתוך הבנת האחריות והחשיבות של העיסוק בעתיד ילדינו. חינוך לערכים והקניית השכלה ראויה לדור הצעיר בישראל הם ההשקעה הטובה והחשובה ביותר בעתיד מדינת ישראל".

הלילה הודיע נתניהו על מינויה של השרה גילה גמליאל לשרה להגנת הסביבה: "השרה גמליאל הובילה בהצלחה רבה את מיזם ‘ישראל דיגיטלית’, יחד עם הישגים רבים נוספים לטובת אזרחי ישראל במשרד לשיוויון חברתי. לגילה ניסיון רב, ואני שמח שתמשיך להיות שותפה בממשלה ולאתגרים העומדים לפנינו".

גמליאל הודתה לנתניהו על המינוי: "עלינו לקדם תהליכים, שיובילו לשגשוג ואיכות חיים טובה יותר. משבר האקלים הוא אחד הנושאים החשובים ביותר לאנושות, ועלינו לשים אותו בראש סדר העדיפויות. אני גאה על ההישגים הכבירים שהובלתי במשרד לשוויון חברתי, ביניהם קידום מיזם 'ישראל דיגיטלית', הובלת השקעות אדירות בחברה הערבית, טיפוח האוכלוסיה הוותיקה, השילוב הבין-דורי והעצמת הנשים. אמשיך לשרת את עם ישראל במלוא העוצמה בתפקיד הבא".

במקביל, הבהיר נתניהו לשר האנרגיה יובל שטייניץ כי לא ימשיך לקדנציה נוספת במשרד. שטייניץ דחה את הצעתו של נתניהו להתמנות לשר לענייני ההשכלה הגבוהה ולכהן כחבר בקבינט. הבוקר ייפגשו השניים שוב, בניסיון נוסף להגיע להסכמות.

אמש הודיע נתניהו על מינויו של השר אלי כהן, לשעבר איש מפלגת "כולנו", לתפקיד שר המודיעין: "השר כהן פעל רבות להצלחה ולשגשוג הכלכלה בישראל, ועתיד להיות שותף מרכזי בממשלה שתוקם. למדינת ישראל אתגרים ביטחוניים רבים, ואני סמוך ובטוח כי יחד נמשיך לפעול לביצור חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל".

כהן מסר בתגובה: "הייתה לי הזכות לשרת את מדינת ישראל במשך שלוש וחצי שנים כשר הכלכלה והתעשייה וכחבר בקבינט הביטחוני-מדיני. הגענו להישגים אדירים בכלכלה, וכעת אני ממשיך לאתגר הבא. מערך המודיעין הישראלי הוא בעל שם בינלאומי ובעל חשיבות עצומה לביטחון המדינה. אפעל באחריות ובמסירות לחיזוק ולשדרוג מערך המודיעין, למען המדינה ולמען אזרחי ישראל".

שלשום החליט נתניהו למנות את השר דודי אמסלם לשר המקשר בין הממשלה לכנסת. בתחום טיפולו של אמסלם יופקדו מטה מיזם 'ישראל דיגיטלית', רשות התקשוב, מערך הסייבר, רשות החברות ונציבות שירות המדינה. "אני מברך את השר דודי אמסלם, שנענה לבקשתי לכהן כשר המקשר בין הממשלה לכנסת, וכמי שיוביל את קידום תחום הסייבר של מדינת ישראל", מסר נתניהו. "השר אמסלם יסייע לי בשמירה על יציבות עבודת הממשלה אל מול עבודת הכנסת בתקופה מאתגרת וחשובה זו, כפי שהוכיח זאת בעבר בתפקידו כיושב ראש הקואליציה". 

ברשימת המתמודדים על תפקיד בממשלה נמצאת גם ציפי חוטובלי, לה הוצע לכהן במשרד חדש לענייני התיישבות. בין המאוכזבים בליכוד נמצאים חבר הכנסת ניר ברקת, שהפסיד לגלנט במרוץ על תפקיד שר החינוך. השר צחי הנגבי וסגן השר אבי דיכטר זומנו הלילה לפגישות עם ראש הממשלה, אך בשלב זה לא שובצו בפאזל התיקים של הליכוד בממשלה החדשה. זאב אלקין, שכיהן כשר להגנת הסביבה, נותר אף הוא עדיין מחוץ לממשלה. בכיר הליכוד גדעון סער – שהתמודד מול נתניהו על ראשות המפלגה – זומן לפגישה עם ראש הממשלה, אולם לא יכהן כשר. "זאת זכות גדולה לשרת את עם ישראל ומדינת ישראל כחבר כנסת", כתב הבוקר בטוויטר.

תגיות:יואב גלנטבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה